Tematem odcinka jest: “Jak korzystać z reguł automatycznych w Google Ads, aby poprawić efektywność kampanii?”. Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie: “Co nam dają reguły automatyczne w Google Ads?”. Dzięki nim system samodzielnie wprowadza zmiany na koncie na podstawie Twoich ustawień i warunków. Sami definiujemy, jakie zmiany w panelu reklamowym mają zostać wprowadzone oraz z jaką częstotliwością. Dzięki temu wiele rzeczy możemy zautomatyzować i zamiast bezsensownego klikania w panelu Google’a możemy skupić się na działaniach strategicznych w firmie. Podejdę do tematu nieco bardziej praktycznie i przedstawię Wam, jakie reguły warto wprowadzić na swoje konto.
Pierwsza z nich jest: zmiana budżetu dziennego kampanii w dany dzień tygodnia. Bardzo często można zauważyć tendencję wzrostu lub spadku współczynnika konwersji w dany dzień tygodnia. Jeśli ona jest wyraźna, należy na nią zareagować, aby nie przepalać budżetu w dzień, kiedy współczynnik jest niższy oraz wykorzystywać potencjał, kiedy ta wartość jest na wysokim poziomie. Możemy to zrobić właśnie przez regułę. Ustawiamy ją na wszystkie kampanie lub na wybrane, a zmianę budżetu dziennego kampanii możemy określić procentowo lub kwotowo. Pamiętajcie, aby zwiększać budżet kampanii o mniej niż 20%, aby te nie weszły ponownie w fazę nauki. Dodatkowo, można zdefiniować górny limit budżetu, który nie zostanie przekroczony. Następnie definiujemy jedynie, w jaki dzień tygodnia dana reguła ma być uruchomiona. Przy tej regule pamiętajcie ustawić regułę odwrotną pod koniec danego dnia, aby wrócić do bazowych budżetów dziennych kampanii.
Kolejną przydatną regułą jest: wstrzymywanie nieskutecznych słów kluczowych. Dzięki niej automatycznie zatrzymujemy mniej skuteczne słowa na podstawie warunków, jakie sobie zdefiniujesz. Może być to koszt konwersji przekraczający daną kwotę X. Pamiętajcie w tej regule zdefiniować minimalną liczbę konwersji, przy której dane słowo kluczowe będzie analizowane. Następna grupa reguł pomoże Ci kontrolować wyniki kampanii. Jeśli masz określony cel, daną wartość ROAS czy koszt konwersji, tak naprawdę może być tu dowolny wskaźnik, na który zwracasz uwagę, możesz ustawić regułę, która sprawdza wyniki kampanii w danym okresie. Jeśli będą one niższe od tych wskazanych przez Ciebie, to reguła, po pierwsze, może wysłać do Ciebie maila z taką informacją lub obniżyć budżet tej kampanii, której wyniki są niezadowalające lub wyłączyć taką kampanię. Dzięki temu łatwiej nam kontrolować określony cel, jaki mamy do realizacji.
Na koniec chciałabym Cię zaprosić na mojego LinkedIn’a. Jeśli napiszesz do mnie, to wyślę Ci instrukcję ustawienia tych reguł, o których opowiadałam. Link znajdziesz w opisie odcinka.
0 komentarzy