Case study podcastu, który miał na celu zbudowanie relacji z występującymi w nim osobami eksperckimi.

Works Fine For Me

Serial audio

Podcast powinien skupiać się tylko i wyłącznie na słuchaczach? Nieprawda! Goście są równie ważni, a czasami nawet ważniejsi… z perspektywy marketingowo-sprzedażowej. Jak wykorzystać podcast do budowania relacji z gośćmi? Przeczytaj to case study.

Opis podcastu:
Want to know how veterans who build digital products think and work? Without spending thousands? Lucky you – this is your podcast. Each episode is an audio story. Chris Kobylecki, the COO of a $40M VC, reveals the decisions top product professionals take to create MVPs that win over the market. Lift off your career by learning what actually works for companies with a proven product-market fit including CM.com, Mobiko, Finimize, or Obligate. Works Fine For Me was created by The Software House (tsh.io) and produced by Cleverhearted Showrunners (cleverhearted.com).

Zainspiruj się:

podcast do budowania relacji z gośćmi

Trailer

Słuchaj w ulubionej aplikacji lub zajrzyj na oficjalną stronę podcastu:

Osoby tworzące podcast

Cleverhearted Showrunners

Producent podcastu

Michał Kasprzyk

Showrunner

Cleverhearted Showrunners

 

Chris Kobyłecki

Prowadzący

Leave a Mark

Krzysztof Poremba

Koordynator

The Software House

Case study

Cel, czyli ruszamy na przygodę

Cel był jasny: zbudować sieć kontaktów wokół podcastu, przyciągając do współpracy praktyków tworzenia produktów cyfrowych. Każdy, kto pojawił się jako gość, stawał się częścią czegoś większego. Główni bohaterowie? Liderzy branży, w roli mentorów niczym Morfeusz z „Matrixa”, podzielili się swoją mądrością, przekształcając słuchaczy w prawdziwych cyfrowych Neo.

Wyzwania, czyli nie ma historii bez konfliktu

Wyzwanie nr 1?

Podcast zrealizowaliśmy w języku angielskim, by trafić do międzynarodowej publiczności. Choć dla wielu producentów to może być problem, to… Pamiętasz scenę, w której Neo po raz pierwszy uczył się kung-fu? Dokładnie tak ogarnęliśmy kwestię języka – szybko i bezproblemowo.

Wyzwanie nr 2?

Scenariusz zakładał zmieszczenie 14 ekspertów w zaledwie 6 odcinkach, co było niczym próba upakowania całej serii „Matrix” w jednym filmie. Ale udało się! Każdy ekspert znalazł swoje 5 minut (a nawet więcej) na naszej scenie. A co najważniejsze – odcinki dzięki temu są spójne i konkretne.

Uwielbiam tak skomplikowane projekty, bo ich scenariusze wymagają tego, żeby konkretnie ruszyć głową.

W masie materiału trzeba znaleźć najciekawsze wątki – niektóre, które są ze sobą połączone bezpośrednio i inne, które pozwolą stworzyć historię. A wszystko doprawione szczyptą emocji. To mój ulubiony typ podcastu!

Praca nad tym podcastem to była czysta przyjemność!

Michał Kasprzyk

Showrunner podcastu Works Fine For Me, Producent Podcastów w Cleverhearted Showrunners

Produkcja, czyli efekty specjalne

Styl dokumentalny podcastu to nasz filmowy twist – odświeżająca zmiana w świecie biznesowych podcastów, pełnym głównie wywiadów. Każdy odcinek „Works Fine For Me” to jak mini dokument, oferujący głębsze spojrzenie na cyfrowe uniwersum, a cała seria tworzy spójną narrację, którą można pochłaniać jak ulubiony serial.

Rezultaty, czyli punkt kulminacyjny

Nie każda rozmowa zamieniła się w nowy kontrakt, ale to nie koniec świata. „Works Fine For Me” zbudował solidne fundamenty pod długotrwałe relacje biznesowe, co w świecie cyfrowym jest na wagę złota. Matrix też wymagał więcej niż jednego filmu, żeby opowiedzieć całą historię. A potem jeszcze niespodziewanie dostaliśmy czwartą część. Ważne, żeby być gotowym i wykonać ten pierwszy (lub kolejny) ruch.

Opinia klienta, czyli krytyka i recenzje

Szukaliśmy formatu, który będzie przystępny i inspirujący dla słuchaczy, atrakcyjny i angażujący dla zaproszonych gości, a jednocześnie nie będzie “kolejnym wywiadem”. Cleverhearted Showrunners podsunęli nam pomysł realizacji podcastu narracyjnego i to był strzał w 10!

Koordynacja projektu z udziałem kilkunastu gości z różnych zakątków świata nie należała do najprostszych, jednak na każdym etapie mogliśmy liczyć na wsparcie agencji, która wykazała się dużym zaangażowaniem i dbałością o każdy szczegół. Począwszy od planowania i opracowania koncepcji, przez konsultacje dotyczące tematyki, przygotowanie scenariuszy, nagrania z gośćmi, wprowadzanie poprawek, po ostateczny montaż i publikację.

Efekty?

  • Sześć wysokiej jakości, merytorycznych odcinków, w których różne doświadczenia, wnioski i punkty widzenia są podane w lekkiej i przystępnej formie
  • Zbudowanie relacji z kilkunastoma inspirującymi osobami, które po nagraniach przyznały, że świetnie się przy tym bawiły i wystąpiły w podcascie, którego sami chcą słuchać.
Krzysztof Poremba

Marketing Project Coordinator, The Software House

Podsumowanie, czyli epilog

„Works Fine For Me” to więcej niż podcast – to epopeja, łącząca ludzi i idee. (no dobra, może to trochę pompatycznie brzmi, ale jesteśmy naprawdę dumni z tego projektu).

To nie tylko kolejny punkt w portfolio – to dowód na to, że można inaczej.

A nasz klient dzięki temu zyskał nie tylko słuchaczy, ale i partnerów do rozmów o przyszłości.

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.