Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E88

Co by było, gdyby jej nie było? O komunikacji wewnętrznej w organizacji. (Edyta Krzyczman)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Co się stanie, gdy zignorujesz komunikację wewnętrzną? Prędzej czy później – chaos. Warto więc o nią zadbać! Zaangażowanie zespołu, solidna kultura organizacyjna i dobre zarządzanie nie biorą się znikąd.

Zapraszamy na: https://www.linkedin.com/in/edytakrzyczman/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Edyta Krzyczman
Edyta Krzyczman
Specjalistka ds. Komunikacji Wewnętrznej,
EY

Komunikuje, angażuje, dba o wewnętrzny brand marki. Specjalistka ds. Komunikacji Wewnętrznej. Z naciskiem na komunikację korporacyjną. Tak zaczęła się jej zawodowa przygoda, która okazała się strzałem w 10! Absolwentka Marketingu i Komunikacji Rynkowej oraz studiów managerskich na UE w Krakowie. Doświadczenie zdobywała koordynując projekty w organizacji studenckiej, które potem rozwijała w kierunku Brand Communication i Social Media w dużych organizacjach i startupach – w Polsce i za granicą.

Transkrypcja odcinka

Edyta Krzyczman – Internal Communication Specialist w EY Polska. Cześć! Dzisiaj odpowiem Wam na pytanie: „Dlaczego komunikacja wewnętrzna jest tak ważna w każdej organizacji i co by było, gdyby jej nie było?”.

Rola komunikacji wewnętrznej ewoluowała. Nie mam co do tego wątpliwości. I nie mam też wątpliwości, że planowane działania komunikacyjne są kluczowe i wpływają na działanie całej organizacji. Pytanie jak? No właśnie. Przede wszystkim musimy wiedzieć, że to już nie jest tylko jednostronne informowanie pracowników, czyli najprościej rzecz ujmując, kaskadowanie tej informacji z góry na dół. Teraz chodzi przede wszystkim o dialog i angażowanie pracowników. A dialog to nie tylko wypełnienie ankiety satysfakcji czy regularne spotkania feedbackowe. Oczywiście też, ale nie przede wszystkim. To każde działanie, w którym dajemy się wypowiedzieć naszym pracownikom, dajemy im możliwość podzielenia się swoją opinią czy podkreślenia swojego zdania. Czyli według mnie to każde inne wydarzenia czy inicjatywy, które organizujemy właśnie w ramach naszych działań komunikacyjnych. W końcu wszyscy mamy potrzeby posiadania wpływu na to, co się dzieje w naszym najbliższym otoczeniu, również tym zawodowym. Dlatego szukajmy nowych rozwiązań i sposobów, aby dotrzeć do naszych pracowników i dać im tę przestrzeń, której potrzebują. Dajmy im możliwość zaangażowania się w życie naszej firmy.

Komunikacja wewnątrz organizacji pełni istotną rolę. Nie tylko jako kanał przekazywania ważnych informacji, ale również kształtuje kulturę organizacyjną. Sprawnie działająca komunikacja wewnętrzna to przede wszystkim po pierwsze efektywne zarządzanie firmą, czyli dostarczanie jasnych i aktualnych informacji menedżerom i pracownikom, które później umożliwiają podejmowanie trafnych decyzji, monitorowanie postępów w realizacji projektów, zarządzanie zasobami oraz planowanie kolejnych działań. Po drugie to kształtowanie i wzmacnianie kultury organizacyjnej. Ułatwia budowanie współpracy, zaufania i wzajemnego szacunku między pracownikami. Po trzecie zaangażowanie pracowników, czyli dostarczanie informacji na temat celów organizacji i roli pracowników w ich osiąganiu. Umożliwia pracownikom dzielenie się pomysłami, opiniami i obawami czując się w ten sposób bardziej zaangażowanymi w życie firmy. Po czwarte osiąganie założonych celów biznesowych, czyli spójność w działaniu wszystkich pracowników z celami strategicznymi organizacji. Ułatwia też identyfikowanie priorytetów, eliminowanie ewentualnych błędów oraz szybkie reagowanie na zmiany w otoczeniu biznesowym.

Odpowiadając na pytanie, co by było, gdyby nie było komunikacji wewnętrznej, tutaj musimy zacząć od tego, że komunikacja wewnętrzna to jakby fundament, na którym buduje się cała kultura organizacyjna. Dzięki dobrej komunikacji mamy lepsze zarządzanie firmą, silniejszą kulturę, bardziej zaangażowanych pracowników, no i oczywiście łatwiej osiągnąć cele biznesowe. Ja też uważam i chętnie się tym dzielę, że w każdym tym aspekcie najważniejszy jest pracownik. To on jest takim punktem styku z klientem. Dlatego warto o nich dbać, bo oni dbają o klientów i są też najważniejszą wartością w organizacji.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.