Alina Lysychkina – Head of Growth w adcookie. W tym odcinku odpowiem na pytanie: “Co należy zrobić, a czego unikać w trakcie kampanii wyprzedażowej?”.
Kluczowe są dwie kwestie dla marketerów, nad którymi warto się zastanowić. Pierwsza jak skutecznie przeprowadzić wyprzedaż, żeby jak najwięcej ID z magazynów nam zeszło. A druga jak przy tym wszystkim utrzymać rentowność. Tak więc musimy rozważyć odpowiednie zdefiniowanie celu kampanii, ponieważ w trakcie wyprzedaży możemy zredukować zapasy, zwiększyć obroty, pozyskać nowych klientów, czy budować lojalność. Dopiero po określeniu tego celu przeszłabym do etapu opracowania taktyki, strategii cenowej i sposobu dotarcia do użytkownika. Jestem pewna, że macie wykonaną segmentację grup swoich klientów, dlatego możecie dopasować stworzone oferty do różnych grup klientów na podstawie danych demograficznych, behawioralnych, preferencji zakupowych czy historii transakcji. Dzięki temu można będzie dopasować zestawy produktów, które komplementują się nawzajem w korzystnych cenach, mogą pomóc w zwiększeniu wartości koszyka zakupowego, utrzymaniu rentowności przy obniżonych cenach i być dopasowane do preferencji danego klienta, jak i będziemy mogli spersonalizować komunikaty w oparciu o dane ze wcześniejszych zakupów czy ze wcześniejszych zainteresowań, zachowań na stronie, aby skłonić do natychmiastowego zakupu i skrócić czas na zastanowienia się. Wybór kanału oczywiście będzie zależeć od danych w oparciu, o które będziecie tworzyć taką kampanię, więc tutaj nie będę sugerować czy korzystniejsze będą kanały social mediowe czy email marketing czy inne kampanie reklamowe online. Natomiast każda z nich powinna nieść wartość dodaną dla klienta. Możliwie wraz ze strategią ograniczonego dostępu, ograniczonej ilości produktów czy ograniczonej ilości produktów dostępnych w danej cenie, co może przyspieszyć decyzję zakupową. A na co z kolei warto uważać, w trakcie tego typu kampanii to agresywne obniżanie ceny bez przeliczenia opłacalności tej inwestycji, ponieważ rabaty powinny być z jednej strony zrównoważone, z drugiej strony po prostu przemyślane. Jeżeli sama wyprzedaż już będzie dla nas stratna, to przynajmniej powinniśmy zastanowić się co zyskamy dzięki tej wyprzedaży. Polecam również zwracać uwagę na czas trwania kampanii, aby zbyt długi jej czas nie wpłynął na percepcję wartości tych produktów wśród klientów. A jeżeli zależy ci na dłuższej kampanii, a jednak utrzymaniu jej dynamiki, to można oferować różne produkty w wyprzedaży, w różnych etapach promocji. Nie zapomnij również o bardzo często popełnianym błędzie, takim jak zaniedbanie wsparcia klienta w trakcie wyprzedaży, ponieważ duże wyprzedaże zazwyczaj generują większy ruch klientów, więc w trakcie takiej okazji warto zapewnić odpowiednie przygotowanie obsługi klienta na wzrost zapytań i zamówień. No i pamiętaj, że po sprzedaży, po kampanii tak naprawdę twoja komunikacja z klientem się nie kończy, więc zadbaj w planie marketingu nie tylko o wyprzedaż, a też o to co zrobisz po tym, jak klient skorzysta z twojej promocji. No i najważniejsze – w trakcie kampanii pamiętaj o monitorowaniu jej wyników, analizie danych, sprawdzeniu skuteczności poszczególnych kanałów marketingowych, żeby dostosowywać swoje działania na bieżąco, ponieważ nie każde może się sprawdzić, a warto jest maksymalizować zwroty z każdej inwestycji. To wszystko na dzisiaj z perspektywy marketingowca. Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą skutecznie przeprowadzić wszystkie wyprzedaże magazynów. Dziękuję za wysłuchanie. Jeżeli macie pytania to możecie śmiało podzielić się nimi ze mną i napisać o tym do mnie na Linkedinie.
0 komentarzy