Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E44

Czego nauczyły nas „Marketingowe Tipy” i jak zostać gościem 2. sezonu? (Michał Kasprzyk)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

To ostatni odcinek pierwszego sezonu Marketingowych Tipów. Czego się nauczyliśmy? Jakie wyciągnęliśmy wnioski i jak Ty możesz podzielić się swoim Tipem w drugim sezonie?

Zapraszamy na: https://www.cleverhearted.com/podziel-sie-wiedza-w-marketingowych-tipach/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Michał Kasprzyk
Michał Kasprzyk
Producent Podcastów,
Cleverhearted Showrunners

Wierzy w moc storytellingu, szczególnie historii, które dają wartość odbiorcom.

Jako producent podcastów tworzył serie m.in. dla Capgemini, Empiku i Nokii. Jego agencja Cleverhearted Showrunners produkuje podcasty dla firm. Prowadzi podcast „Marketing Opowieści”, poświęcony storytellingowi w działaniach marketingowych. Jest członkiem The Podcast Academy, bierze udział w przyznawaniu nagród „Ambies”, czyli podcastowych Oscarów. Korzystał z mentoringu osób z NPR i BBC.

Swoją wiedzą dzieli się regularnie w różnych podcastach (np. Marketingowe Tipy) oraz na LinkedIn.

Przemawiał na największych polskich konferencjach: I Love Marketing, InfoShare, Internet Beta, TEDxKatowice.

Przez 5 lat organizował TEDxWroclaw, czyli lokalną wersję konferencji TED (o Pomysłach Wartych Rozpowszechniania). Ostatnia organizowana przez niego edycja miała epicką formę musicalu. Uczył się przemawiania między innymi od Chrisa Andersona (dyrektora TED) oraz Hansa Roslinga (weterana TED-owych przemówień).

Transkrypcja odcinka

A sam odcinek dotyczy zamknięcia pierwszego sezonu marketingowych tipów. Dotarliśmy do odcinka numer 44, no i pora myśleć o przyszłości. W tym odcinku chcę opowiedzieć trochę o tym, po co zrobiliśmy ten podcast, co poszło dobrze, co poszło źle, jakie mamy plany na drugi sezon i jak Ty, marketerko/marketerze, możesz podzielić się wiedzą w sezonie drugim.
Ale, od początku. Zdecydowaliśmy się na taką formę podcastu ze względu na kilka rzeczy. Po pierwsze to, o czym mówiłem w pierwszym odcinku, czyli o tym, że specjalizacja nie wystarczy, że trzeba się rozwijać szeroko też, czyli trzeba być markerem tak zwanym T-shaped czy markerem typu T, gdzie mamy głęboką specjalizację w jednym temacie, ale też szerokie podstawy w innych tematach. Więc marketingowe tipy załatwiają trochę to, dają te szerokie podstawy, jeżeli ktoś słucha oczywiście wszystkich odcinków. Przy czym same tipy są mega krótkie, więc one dużo wiedzy nie dają, chociaż są bardzo konkretne i wartościowe same w sobie, ale jednak nie pogłębiają tematu. Więc są też pewnego rodzaju inspiracją do tego, żeby zgłębić temat bardziej.
Poza tym chcieliśmy sprawdzić, jak będzie działał właśnie taki podcast, który pojawia się codziennie, w którym mamy różnych ekspertów i muszę szczerze powiedzieć, że ten eksperyment się udał, będziemy go kontynuować. Oczywiście sukces tego podcastu nie jest absolutnie moją zasługą. Jest zasługą przede wszystkim gości, którzy zgodzili się w nim wystąpić, więc z całego serca Wam dziękuję, bo Wy byliście maszyną napędową tutaj i to było dla nas najważniejsze, żeby zaprosić Was do współpracy – 17 osób spoza Cleverhearted nagrało swoje odcinki, 19 osób w sumie, i co muszę podkreślić, 15 osób to były kobiety, co jest super wynikiem i muszę tutaj powiedzieć, że jeżeli ktoś by szukał prelegentek na konferencję, to gorąco polecam nasze gościnie, bo nie dość, że mają super wiedzę, to jeszcze fajnie potrafią ją przekazać. No i okazuje się, że da się zrobić coś, co nie jest zdominowane przez mężczyzn, więc tak, no może na tym to zostawię.
Jeśli chodzi też o ten sukces projektu, oczywiście bardzo dużą zasługę tutaj ma Simona Zelek, która była show runnerką naszego pierwszego sezonu marketingowych tipów i Simona – super robota. Gratuluję, zrobiłaś świetny projekt! Kiedy mówię o sukcesie, pewnie sporo osób myśli: “A ciekawe, ile osób odsłuchało tego podcastu?”. Ja świadomie nie podzielę się żadnymi liczbami dlatego, że uważam, że liczba odsłuchań wcale nie jest najlepszą metryką, jaka jest w podcastach. Dla nas dużo ważniejsze było to, żeby współpracować z ekspertami/ekspertkami od marketingu i to się powiodło. Jeśli chodzi o odsłuchania, nie mieliśmy jakiegoś pożądanego efektu, natomiast jesteśmy zdecydowanie zadowoleni. Pierwszy milestone osiągnęliśmy po 33 dniach, a podwoiliśmy go po kolejnych 20, więc też ważne jest dla nas to, że tempo przyspieszało, że pojawiali się nowi słuchacze i to jest dużo ważniejsze od tego, ile osób faktycznie podcastu posłuchało. Co było też dla nas bardzo ważne i co przyczyniło się do tego wzrostu? To to, że przygotowywaliśmy materiały promocyjne dla naszych gości i gościń, i co było super, to w większości z nich korzystali. Co poszło nie tak? I tutaj właśnie w temacie materiałów, nasi goście nie używali za bardzo audiogramów, które dla nich przygotowaliśmy, czyli tych krótkich wideo z falą dźwiękową i napisami, więc można powiedzieć, że trochę pracy zmarnowaliśmy, ale nie szkodzi. Ja tutaj nie mam absolutnie do nikogo pretensji. To jest dla nas lekcja. Po prostu mogliśmy zapytać i w sumie planujemy przy drugim sezonie pytać naszych gości i gościnie o to, jakie materiały im się przydadzą i z jakich faktycznie skorzystają. W ten sposób no oszczędzimy trochę naszej pracy.
Inne rzeczy, które nam trochę nie wyszły, ale no nie było jakichś wielkich rażących błędów w zasadzie w tym projekcie, jedno to na pewno to, że ten projekt musieliśmy przekładać kilka razy. Oryginalnie myśleliśmy o tym, żeby uruchomić go w 4. kwartale 2022, ale przez nakład pracy dla klientów musieliśmy go odsunąć. Potem jeszcze, jak już mieliśmy ustaloną datę w połowie lutego, to przełożyliśmy o 2 tygodnie, bo trochę średnio nam szło egzekwowanie od gości nagrań, co ostatecznie później lawinowo się udało. Po prostu trzeba było tam kilka wiadomości więcej wysłać i to było OK. Także wiemy też, żeby te deadline’y ustawiać trochę na wcześniejsze przy kolejnym sezonie. Kolejna taka lekcja to jest to, że chcieliśmy eksperymentalnie sprawdzić, czy LinkedIn Adsy zadziałają jako źródło ruchu dla podcastu i… Nie działają, w sensie bardzo słabe efekty mieliśmy z tej kampanii, więc też przy kolejnych sezonach będziemy zdecydowanie szli już w Adsy na Instagramie, na Facebooku. To jest też coś, co mi doradziła moja mentorka, która zajmuje się promocją bardzo dużych podcastów w Stanach Zjednoczonych i stwierdziła, że tam, jeśli chodzi o Adsy, no to Instagram prawdopodobnie najlepiej działa. To oczywiście nie jest uniwersalna rada, ale coś, co sami też chcemy sprawdzić pod wpływem jej sugestii.
No i dobra, no to w zasadzie tyle z takich rzeczy, które nam nie wyszły. Ale jeszcze co w drugim sezonie? Przede wszystkim to, że ten drugi sezon na pewno będzie, jeszcze nie wiemy kiedy dokładnie, najwcześniej w 4. kwartale, ale może się to przesunąć i będzie po prostu w 1. kwartale 2024 roku, czyli po roku od pierwszego sezonu. Mamy mnóstwo nowych pomysłów, trochę chcemy to ustrukturyzować, dawać jakieś tygodnie tematyczne, współpracować z konkretnymi markami. Ale przede wszystkim coś, co jest moim zdaniem najważniejsze, to to, że chcemy zaprosić do podzielenia się wiedzą jak najwięcej marketerów inhouse’owych. Bo w pierwszym sezonie mieliśmy dużo osób z agencji, mieliśmy freelancerów, mieliśmy parę osób, które są inhouse’owymi marketerami albo osobami zajmującymi się EB, natomiast w drugim sezonie zależy nam, żeby tych osób inhouse’owych było jak najwięcej. Więc jeżeli jesteś słuchaczko/słuchaczu inhouse’owym marketerem/marketerką, to zapraszam Cię do udziału. Zapewniamy wsparcie zarówno w tworzeniu treści, jak i jeśli chodzi o sprzęt. Więc jeżeli chcesz podzielić się swoją wiedzą? Wiesz już, jak wygląda mniej więcej struktura tego podcastu, że to mają być krótkie, konkretne, treściwe informacje, jeżeli chcesz podzielić się swoją wiedzą? To zapraszam Cię. W opisie odcinka znajdziesz link do formularza, przez który możesz się zgłosić, żeby pojawić się w drugim sezonie marketingowych tipów. I do tego gorąco Cię namawiam, i mam nadzieję, że niezależnie od tego, czy jako nasza ekspertka/ekspert, czy jako słuchaczka/słuchacz, będziesz z nami w drugim sezonie marketingowych tipów. Dzięki i do usłyszenia!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.