Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E65

Czy do swojego podcastu potrzebujesz showrunnera? (Rafał Chojnowski)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Czy zastanawiało Cię kiedyś, co stoi za sukcesem najlepszych podcastów? Tworzenie tego typu treści to wielopłaszczyznowe wyzwanie. Jak sobie z nim poradzić i nie wypaść z branży po kilku odcinkach? Odpowiedź może być bardzo prosta: showrunner!

Zapraszamy tutaj: https://www.cleverhearted.com/dlaczego-samodzielne-tworzenie-podcastu-to-ryzykowny-pomysl-dla-marketerow/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Rafał Chojnowski
Rafał Chojnowski
Showrunner,
Cleverhearted Showrunners

Scenarzysta i producent podcastów w Cleverhearted Showrunners. Ambasador podcastów narracyjnych i fabularnych. Fan produkcji ze stajni QCODE Media, serii podcastów od CBC “Let’s make a…” oraz wiedźmińskiego uniwersum (z wyłączeniem serialu od Netflix). Jego praca jest jego pasją (tak, da się!), ale gdy ma wolną chwilę i akurat nie pracuje (i nie słucha podcastów) to czyta książki różne różniste – po cichu te dla dorosłych i na głos te dla dzieci. Czasem w coś zagra, czasem coś obejrzy. Dba o wellbeing swój i swojej rodzinki.

Transkrypcja odcinka

Rafał Chojnowski – producent podcastów w Cleverhearted Showrunners. W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Czy do swojego podcastu potrzebujesz showrunnera?”.

Jest późny wieczór. Kładziesz się do łóżka. Partner/partnerka mówi Ci „dobranoc”. Wreszcie możesz odpocząć po ciężkim dniu. Bierzesz głęboki wdech i wydech. Zamykasz oczy…

„Czy na pewno wszystkie zaproszenia na pre-calla zostały wysłane?”

„Czy jutrzejsi goście dostali link do Zencastra?”

„Czy mikrofony dojdą na czas?”

„Co zrobisz, jeśli nie dojdą?”

No i to tyle ze spokojnego snu. Wstajesz, włączasz komputer i odpalasz excela, żeby kolejny raz sprawdzić czy na pewno wszystko zostało zrobione.

Znasz to? Chyba każdy, kto prowadzi projekty był choć raz w podobnej sytuacji. Zarządzanie projektami jest pracą, która wymaga zdolności organizacyjnych, zwinności, umiejętności pracy pod presją czasu, doskonałej komunikacji ze wszystkimi stronami projektu. Jest pracą, która pochłania mnóstwo roboczogodzin i nie da się jej wykonywać “na boku” jednocześnie zajmując się czymś innym. Dlatego właśnie do tej roli zatrudnia się menedżera projektu. Z produkcją podcastu firmowego jest podobnie, dlatego każdy podcastowy projekt powinien mieć showrunnera. Dlaczego?

Żeby stworzyć dobry jakościowo podcast, wpisujący się w strategię marketingową marki nie wystarczy po prostu wymyślić temat, ustawić mikrofony, posadzić randomowych rozmówców i… niech się dzieje! No nie, tak to nie działa. Żeby stworzyć dobry podcast trzeba najpierw popracować nad jego koncepcją, wybrać właściwy format, zastanowić się nad prowadzącym i gośćmi, wybrać najlepsze pomysły na odcinki, segmenty, tematy, które następnie trzeba zresearchować. Potem tych gości trzeba zaprosić, niejednokrotnie załatwić wszystkie sprawy formalne, zorganizować nagrania, ogarnąć wszystkie kwestie techniczne i wiedzieć co zrobić, gdy coś pójdzie nie tak jak powinno. W międzyczasie wypadałoby napisać scenariusze rozmów i odcinków, przygotować prowadzącego lub rozmówców i zaopiekować się samym nagraniem. A potem to już pikuś – edycja, montaż, mastering, publikacja, promocja, czerwony dywan i błyski fleszów. Hm, czyżby?

Produkcja podcastu może trwać wiele miesięcy i wymaga poświęcenia wielu roboczogodzin. Jeśli myślisz, że możesz to robić w tak zwanym “międzyczasie” i dasz radę to pogodzić z regularną pracą, którą wykonujesz, to niestety muszę cię wyprowadzić z błędu – to może skończyć się katastrofą w postaci podcastu, którego nikt nie słucha, albo podcastu, który umrze po kilku odcinkach.

Showrunner słucha podcastów z całego świata. Dzięki temu zna branżę i obecne trendy. Wie jaki można zastosować format, żeby produkcja wyróżniła się na tle innych podcastów, była świeża i przyjemna w odbiorze. Showrunnera możesz wybrać spośród ludzi, których posiadasz w swojej firmie, albo możesz też zlecić to agencji, która zajmuje się produkcją podcastów. O tym drugim rozwiązaniu możesz dowiedzieć się więcej czytając artykuł zamieszczony na stronie www.cleverhearted.com pod tytułem: “Dlaczego samodzielne tworzenie podcastu to ryzykowny pomysł dla marketerów?”.

A z tego odcinka chciałbym, żebyś zapamiętał/zapamiętała, że jeśli chcesz stworzyć ulubiony podcast swoich słuchaczy, to ten projekt powinien mieć showrunnera.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.