Tematem odcinka jest: “Employer branding i marketing to relacja love, a może hate?”. Czym jest branding? Czy to wyłącznie działania skierowane do potencjalnych nowych pracowników? Termin “employer branding” obecny jest na rynku zdecydowanie krócej niż sam szeroko rozumiany marketing produktu. Jednak jest już z nami ponad 20 lat, więc nie jest i nie była to tylko chwilowa moda, ale coś, co powinno być wpisane w każdą strategię biznesową przedsiębiorstwa. Pozornie employer branding i marketing różni grupa docelowa. W marketingu myślimy o klientach, osobach potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami. Natomiast działania employer brandingowe skierowane są do kandydatów oraz obecnych i byłych pracowników przedsiębiorstwa. Więc już od podstaw naszych działań możemy zauważyć spore różnice. Ale czy na pewno? Może właśnie marketing i employer branding do osięgnięcia najlepszych efektów dla naszej firmy powinny ze sobą ściśle współpracować. No cóż… Przyjrzyjmy się temu bliżej. To, w jaki sposób traktujesz swoich pracowników czy potencjalnych kandydatów, przyczynia się także do tego, czy ludzie będą chcieli z Tobą współpracować i na koniec kupować Twoje produkty. Podstawą dobrego employer brandingu jest autentyczność, pokazanie w ciekawy i atrakcyjny sposób prawdy o przedsiębiorstwie. Połączenie strategii konsumenckiej z działaniami employer brandingowymi potwierdza właśnie spójność i wiarygodność firm. W ostatnich latach mogliśmy zauważyć dynamiczne zmiany w wielu branżach. Zmienili się także klienci i to, w jaki sposób podejmują decyzje, na co zwracają uwagę. Myślę, że nie zaryzykuję, jeśli stwierdzę, że konsumenci są obecnie bardzo świadomi. Analizują wiele swoich decyzji i raczej nie podejmują ich pochopnie. Coraz większe znaczenie ma także zaufanie do marki i to, w jaki sposób pokazujesz swoją działalność. Nie ma się co dziwić, przy często ogromnej konkurencji myślę, że każdy z nas woli wybrać firmę, która ma podobne wartości do naszych, jej pracownicy są szczęśliwi, a kandydaci w odpowiedni sposób traktowani. Pokazuj swoje wartości poprzez spójną markę pracodawcy z marką konsumencką. Wysyłaj na zewnątrz jeden wspólny komunikat. To właśnie ten komunikat, ten cel wzmocniony przez wszystkie Twoje działania, może dać Ci przewagę konkurencyjną. Postaw więc na ludzi, na autentyczność. Oddaj głos swoim pracownikom. Zatroszcz się o ich doświadczenie w Twojej firmie. Zadbaj o synergię i współpracę marketingu z HR-ami, a Twoja marka na pewno na tym nie ucierpi. O tym, co jest ważne w employer brandingu i w jaki sposób kierować nasze działania, usłyszysz w kolejnych odcinkach. Na koniec chciałabym zaprosić Cię do subskrybowania podcastów Capgemini Polska w Spotify czy innych aplikacjach do słuchania podcastów. Jest to przykład jednego z wielu działań employer brandingowych firmy. Link znajdziesz w opisie tego odcinka. Na dzisiaj to tyle! Wielkie dzięki i do usłyszenia!
0 komentarzy