Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E02

Czy marketing marki może być etyczny? (Anna Ferlin)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Rosnąca świadomość konsumentów coraz częściej wymusza na firmach transparentność dotyczącą ich działań. Czy marketing nieetycznej marki może być etyczny?

Zapraszamy na: https://www.bezmiesny.pl/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Transkrypcja odcinka

Dzisiaj i Was, i siebie zapytam, czy marketing może być etyczny? Czym w ogóle jest etyka w marketingu? Kontrowersyjne reklamy, zawierające manipulacje i nieprawdziwe dane zawsze negatywnie odbijają się na wizerunku firmy i w rezultacie, pomimo być może krótkotrwałego wzrostu sprzedaży, przynoszą straty w zaufaniu do marki. Doszukując się etyki w marketingu, dobrze spojrzeć na cały biznes z tej perspektywy. Czy marketing może być etyczny, jeżeli działania firmy takie nie są? Jeżeli produkcja nie jest zrównoważona, pracownicy nie czują się bezpiecznie? Odpowiedzialność i świadomość powinna być rozliczana już na etapie produkcji, czy sprzedaży, a nie tylko reklamy. W marketingu nie powinno być miejsca na manipulacje, konfabulacje, czy oszustwo. Agresywna sprzedaż, nastawienie na krótkookresowy wzrost, to przeciwieństwo budowania długotrwałej relacji i całej idei marketingu. W komunikacji marki ważne jest dbanie o zrównoważony rozwój, o dobro społeczeństwa, planety, czy wspólnych wartości. Zwłaszcza w dobie dorastania generacji „Z”. Pokolenia, które jest wrażliwe na wartości i dużo bardziej świadome przyszłych zagrożeń klimatycznych, czy problemów społecznych. W komunikacji z nimi nie ma miejsca na nieautentyczność. Pomimo to, coraz częściej ostatnio można spotkać się z greenwashingiem czy woke-washingiem, czyli sytuacją, w której, w swojej komunikacji firma wykorzystuje problem społeczny do osiągnięcia własnych korzyści. W takim razie, czy by móc nazwać marketing marki etycznym, wystarczy prowadzić działania CSR-owe? Nie do końca. Etyczny marketing powinien przejawiać się w całej komunikacji marki. A projekty prospołeczne, pro-zwierzęce, czy pro-środowiskowe, które prowadzi, czy wspiera dana organizacja, muszą być zapisane w jej DNA. Przykłady etycznego marketingu znajdziecie googlując między innymi kampanię firmy Toms, czy Patagonia.

Na koniec, zapraszam Was do zapoznania się z naszą marką, BezMięsny, gdzie staramy się komunikować z naszymi odbiorcami w sposób autentyczny i etyczny.

Ten odcinek prowadzi:

Anna Ferlin
Anna Ferlin
Creative Director,
BezMięsny

Od 2020 roku współpracuje z marką Bezmięsny na stanowisku Creative Director zarządzając całym marketingiem i zespołem marketingowym marki Bezmięsny oraz eksportowej odsłony firmy – Plenty Reasons.

Certyfikowany trener kreatywnego pisania.

Podwójna laureatka konkursu Dyrektor Marketingu Roku w kat. Odkrycie / Młody Wilk w latach 2020/21 oraz 2021/22.

Prywatnie zapalona snowboardzistka i mama półtorarocznego Kajtka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.