Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E46

Czy warto inwestować w audiomarketing? (Zuza Binkiewicz)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Jak dźwięk może stać się niezastąpionym ambasadorem Twojej marki? Unikalne audiologo lub charakterystyczna melodia może zwiększyć jej rozpoznawalność. Odkryj jak audiomarketing buduje unikalny wizerunek marki i wzmacnia relacje z odbiorcami.

Zapraszamy na: https://seryjnimarketerzy.pl/podcast/marketingowe-tipy/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Zuza Binkiewicz
Zuza Binkiewicz
Producentka Podcastów,
Cleverhearted Showrunners

Inżynierka dźwięku z pasją do przekazywania emocji. Przez wiele lat działała w radiu, a stamtąd krętymi drogami trafiła do małego studia nagrań w Lizbonie, gdzie spędziła pół roku nagrywając i montując muzykę klasyczną. Aktualnie szkoli się w zakresie organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej. Odważna, uparta, nie umie usiedzieć zbyt długo w jednym miejscu. Wybuchowa mieszanka serca i rozumu. Jest coś do ogarnięcia? Ogarnie.

Transkrypcja odcinka

Zuza Binkiewicz – showrunnerka w firmie Cleverhearted Showrunners. W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Czy warto inwestować w audiomarketing?”.

Planując promocję i sprzedaż naszego produktu, często skupiamy się na aspektach wizualnych, takich jak wygląd samego produktu, logo, kolorystyka czy też na wyborze odpowiednich kanałów marketingowych. Poświęcamy wiele godzin na brainstorming, tworzenie list zadań i opracowywanie skomplikowanych strategii, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednak w tym wszystkim, czy kiedykolwiek przyszło Ci do głowy jaką rolę odgrywa dźwięk?

Czy dźwięk jest w ogóle ważny w dzisiejszym marketingu? Zaryzykowałabym stwierdzeniem, że jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Dzisiejsze treści muszą trafić do nas od razu – jest tyle bodźców, informacji, tyle produktów mamy do wybory, że pierwszeństwo jest kluczowe. Dodatkowo, warto zdawać sobie sprawę, że ludzie rzadko skupiają się wyłącznie na jednym zadaniu naraz. Istnieją tytani, którzy wykonują 3 czynności na raz, ale są też tacy (jak ja), którzy podzielnej niby uwagi nie mają, ale w słuchawkach mimo to coś zawsze leci. Nie zapominaj też o tym, że często praca wiążę się z podróżami i konferencjami, a podczas 3 godzin w aucie czy pociągu dźwięk to jeden z najczęściej wybieranych kanałów informacji i rozrywki.

Audiomarketing to strategia marketingowa opierająca się na wykorzystaniu treści dźwiękowych do promocji produktów lub usług. Wraz z rozwojem podcastów, audiobooków i asystentów głosowych, dźwięk staje się coraz częściej wybieranym narzędziem docierania do odbiorców i angażowania ich.

Zanim przystąpisz do tworzenia treści dźwiękowych, takich jak reklamy czy podcasty, istotne jest, aby zdefiniować tożsamość swojej marki. Twoja marka to nie tylko kolorystyka czy logotyp. Przypomnij sobie reklamę McDonalda – jaki dźwięk towarzyszy pojawieniu się logo? Jesteś w stanie odtworzyć go w swojej głowie? A kiedy odpalasz odcinek serialu na Netflixie, to co słyszysz? No właśnie! Muzyka używana w reklamie również ma znaczenie – wystarczy wspomnieć o głównym dżinglu Media Expert opartym na radiowym przeboju sprzed 11 lat. I wiesz co? Ja nie śledzę wizualnych reklam wspomnianej firmy, a mimo to wiem , gdzie mam się udać po zakupy agd.

Jak widzisz – audiologo jest niemniej ważne niż logo wizualne.

Najpopularniejsze strategie audiomarketingu to sponsorowanie podcastów, reklamy dźwiękowe oraz tworzenie własnych podcastów markowych. Dzięki tym taktykom firmy mogą wykorzystać rosnącą popularność treści dźwiękowych i dotrzeć do swoich odbiorców w nowy i innowacyjny sposób.

Hej! No i pamiętaj o ciągłym rozwoju technologii. Dzisiaj czas spędzony poza ekranem to nie tylko czas w samochodzie. Urządzenia zarządzane głosowo umożliwiają spędzanie czasu i konsumowanie informacji nie mając nawet telefonu w ręce. Także pamiętaj też o tej grupie odbiorczej – bo ona tak naprawdę czeka na Ciebie i Twój audio content!

Jedną z głównych zalet audiomarketingu jest możliwość tworzenia bardziej osobistego połączenia z słuchaczami oraz utrzymywania relacji z klientami. To również pole do popisu – jasne, możesz stworzyć reklamę audio. Ale możesz też tak zagrać dźwiękami, żeby obudzić w odbiorcach skojarzenia, wspomnienia i poruszyć ich wyobraźnię. Możesz ich zaskoczyć. Dane, które nasz mózg zdobywa wkładając w to wysiłek, zapadają w pamięć lepiej. Pokaż kreatywność – pokaż, że potrafisz zaciekawić i zainspirować odbiorcę zawsze – nie tylko gdy siedzi przed ekranem.

Masz już pomysł? Świetnie! Ale nie zapominaj o jakości. Bo nic Ci po dobrym pomyśle i catchy dżinglu, jeśli nie będzie on dobrze wykonany. Reklamy wideo też przecież nie zostałyby przez Ciebie nagrane telefonem.

Na zakończenie dodam, żebyś nie zapominał/a jak wielka siła i potencjał drzemie w dźwięku jako nośniku treści i przede wszystkim emocji. Wartości, które chce przekazać marka mogą zostać przekazane przez odpowiednio dobraną muzykę i dźwięki, które oddadzą klimat całej kampanii i samej firmy. Dodatkowo, już tak czysto nie branżowo – większość osób kojarzy piosenki, przywiązuje się do dźwięków i dzięki temu potrafi zbliżyć się do artysty, zespołu, no i właśnie…czemu nie, marki?

Na koniec zapraszam Cię do zasubskrybowania podcastu „Marketingowe Tipy” w Twojej ulubionej aplikacji do słuchania podcastów.

0 komentarzy

Funkcja trackback/Funkcja pingback

  1. Jak dotrzeć podcastem marki do Gen Z? - […] Binkiewicz, Z. (2024). Czy warto inwestować w audiomarketing? Marketingowe Tipy (SeryjniMarketerzy.… […]

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.