Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E94

Czym jest Advocacy? (Monika Dobaj)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Jak sprawić, by klienci mówili o Twojej marce? Teraz trudniejsze pytanie: co zrobić, by mówili dobrze? Zapewnij sobie wiernych ambasadorów i wykorzystaj potencjał advocacy.

Zapraszamy na: https://www.linkedin.com/in/monikabednarz/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Monika Dobaj
Monika Dobaj
Head of PR & Advocacy,
Labcon

W agencji Labcon jest odpowiedzialna za kampanie dla marek LUSH, Eau Thermal Avène czy L’Oréal. Swoje doświadczenie w prowadzeniu projektów z zakresu komunikacji wizerunkowej i PR zdobywała współpracując z takimi markami jak: Avon, Nivea, IKEA, Procter & Gamble, Danone, Nestlé czy Mars Wrigley.

Transkrypcja odcinka

Monika Dobaj, Head of PR i Advocacy Labcon. W tym odcinku odpowiadam na pytanie: „Czym jest advocacy i jak je wykorzystać w strategii wizerunkowej marki?”.

Obecnie skuteczna komunikacja wizerunkowa wymaga od nas więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Jesteśmy wszyscy otoczeni reklamą, bombardowani przekazami na każdym kroku, a nasz czas i uwaga mają przecież swoje ograniczenia. Konsumenci coraz częściej wybierają więc takie formaty mediowe i content, które nie wyglądają jak czysta reklama. Uważają, że polegają na opiniach innych osób, znajomych, bliskich czy ulubionych influencerów, ale tak naprawdę mają zaufanie do komunikacji marek, które mają wsparcie swoich społeczności i potrafią z tymi społecznościami rozmawiać. Działania advocacy pozwalają marce budować jednocześnie zasięg i spójność wizerunkową. Sprawiają, że konsument zna, rozumie i poleca markę dalej.

Ale co to znaczy w praktyce? Advocacy to nie tylko płatne publikacje u influencerów czy PR. To tworzenie okoliczności do tego, żeby konsument zdobywał własne, pozytywne doświadczenia z marką, którymi będzie chciał dzielić się z innymi. Chcemy za to, żeby nasz końcowy klient nie tylko znał nasz produkt, usługę czy markę jako całość, ale także, aby ją rozumiał i doceniał, a informacje o swoim doświadczeniu podawał dalej swoim znajomym i bliskim. Działania advocacy pozwalają takie doświadczenia zdobywać, a informacje wygenerowane z tych doświadczeń skalować. Advocacy to synergia kompetencji wielu działów specjalistycznych. Mówimy więc o influencer marketingu, public relations, ratings and reviews, mediach własnych, a także eventach, programach ambasadorskich, niestandardowych aktywacjach konsumenckich czy całym zapleczu SEO, e-commerce i różnorodnych działaniach na pograniczu z mediami. Włączenie działań mających na celu budowanie advocacy w szeroki ekosystem komunikacyjny stanowi więc ogromne wyzwanie, ale także otwiera przed nami liczne możliwości. Omówmy przez chwilę kilka składowych advocacy dla lepszego ich zrozumienia. Mamy między innymi influencer marketing, który w rozumieniu tego podejścia polega na współpracy z osobami mającymi wpływ na swoją publiczność w mediach społecznościowych. Mam tu na myśli nie tylko topowych twórców, ale też nano i mikro content kreatorów, takich jak ja czy każdy z nas, którzy w swoich społecznościach pełnimy rolę eksperta w jakiejś dziedzinie, a także ekspertów z prawdziwym zapleczem naukowym. Dzięki takim współpracom docieramy do odbiorców w sposób bardziej autentyczny i efektywny. Z kolei z drugiej strony dzięki działaniom z zakresu public relations czy branded contentu możemy pozytywnie wpływać na wizerunek marki oraz budować świadomość jej usług czy cech w mediach. Współpraca z mediami, organizowanie konferencji prasowych, wystąpienia czy włączanie się w działania społeczne to też niektóre z działań, które mogą być skutecznie realizowane w ramach advocacy.

Warto też wspomnieć o ratings and reviews, czyli o cenach i recenzjach odgrywających kluczową rolę w budowaniu zaufania do marki. Pozytywne opinie na temat produktów lub usług mogą znacząco wpłynąć na decyzję zakupową konsumentów, którą wspieramy w działaniach advocacy również poprzez rozbudowane akcje SEO, social oraz współpracę z retailerami. Natomiast eventy czy programy ambasadorskie i konkursy pozwalają na tworzenie prawdziwego, niepowtarzalnego spotkania z marką i dają okazję do generowania UGC. Nasze doświadczenia z klientami pokazują, że advocacy poza tym, że zwiększa zaangażowanie odbiorców czy udział publikacji o pozytywnym sentymencie w całościowym share of voice, wspiera decyzje zakupowe konsumentów. Dzięki takiemu podejściu do strategii mamy wpływ na to jak postrzegana jest marka w mediach oraz możemy skutecznie oceniać efektywność naszych działań.

W Labcon jesteśmy przekonani, że advocacy to nie tylko strategia marketingowa, ale również filozofia działania, która powinna być wpisana w DNA każdej firmy. Czerpiemy z umiejętności i wiedzy różnych zespołów specjalistycznych, szukając synergii, która zapracuje na sukces naszego klienta. Korzystamy również z zaplecza mediowego i technologicznego oraz narzędzi z zakresu sztucznej inteligencji dostępnych w ramach Group One.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.