Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E13

Dlaczego nie warto traktować Linkedina jak CV? (Doris Maklewska)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Linkedin to dużo więcej niż CV. To Twoje własne miejsce w sieci. Jak je wykorzystać?

Zapraszamy na: https://drive.google.com/file/d/1BlxzLSpdPbh8wUMhxQM5_OsRPBYWVJwV/view?usp=share_link

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek

Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Doris Maklewska
Doris Maklewska
Trenerka LinkedIn,
DorisInSocialMedia

Trenerka, konsultantka i propagatorka budowania autentycznej marki osobistej, oraz marki pracodawcy za pomocą LinkedIn i Instagram. Pasjonatka żeglarstwa!

Współpracuje z klientami indywidualnymi i organizacjami. Tworzyła strategie komunikowania marki pracodawcy, projektowała strategie rekrutacji i szkolenia dla rekruterów klientów z obszaru EMEA z wykorzystania niestandardowych metod pozyskiwania kandydatów. 

Na szkoleniach stawia na indywidualne cechy uczestników, w pracy wykorzystuje wieloletnie doświadczenie improwizacyjne i narzędzia coachingu prowokatywnego. Jej pierwszy Talent Gallupa, to Woo. 🙂

Transkrypcja odcinka

LinkedIn to Twoja osobista, darmowa, strona internetowa. Pozwól, że Ci o niej opowiem. Kiedy tylko usiądziesz do biurka, włączysz komputer i zajrzysz na swój profil na tej biznesowej platformie, możesz od razu wprowadzić kilka użytecznych zmian. Zajmie Ci to naprawdę chwilę. Na początek proponuję, byśmy zgodnie ustalili, że LinkedIn, to już od dawna nie tylko CV. Ma więcej wspólnego ze stroną Internetową, czy ofertą, niż z dokumentem rekrutacyjnym. Zatem mówimy o stronie internetowej, to musimy pamiętać o jej odpowiednim adresie. Link do Twojego profilu nie musi zawierać niepotrzebnego ciągu przypadkowych cyfr. W prawym, górnym rogu profilu, możesz edytować swój adres URL. Przyda Ci się to do eleganckiego wklejenia w stopkę maila.

Na większości stron internetowych znajdziesz też zakładkę, kontakt. Na LinkedIn, w informacjach kontaktowych, możesz znaleźć miejsce na wpisanie swojego profesjonalnego maila i numeru telefonu. Sprawdź, by rekruter, czy potencjalny klient, nie musieli go szukać i zaznacz, w ustawieniach prywatności, by wyświetlał się wszystkim odwiedzającym Twój profil.

Strona internetowa najczęściej zawiera elementy graficzne. Wykorzystaj je na LinkedIn. Twoje zdjęcie w tle nie musi być wyłącznie ładne, ale może być funkcjonalne. Może nadawać kontekst i znów zawierać dane kontaktowe. Na przykład, specjalista IT może mieć w tle zwój kabli lub kod niczym z Matrixa, to różnica. Specjalista social media może tam mieć zdjęcie kolorowych ikon, czy logo mediów społecznościowych, w których się profesjonalizuje. A np. kierowca, ciężarówkę, mapę, czy elementy mechaniczne samochodu. To nie jest zdjęcie dla Ciebie, to informacyjny plakat dla osoby, która wejdzie na Twój profil. Pamiętaj, że adekwatne zdjęcie profilowe z kolei zwiększy odwiedziny Twojego profilu o 21 razy i pomnoży liczbę zaproszeń do kontaktu, co najmniej kilkukrotnie.

Twój profil może istnieć w kilku językach. Co jest kolejną opcją znaną z różnego rodzaju portali, czy właśnie stron internetowych. Jeśli pracujesz w środowisku międzynarodowym, chcesz w takim pracować, czy Twoją intencją jest przyciągać również obcojęzycznych klientów, to wykorzystaj tę funkcjonalność również na LinkedIn, przetłumacz swój profil.

Kojarzysz ze stron www zakładkę, o mnie, o nas, o firmie? Elementem analogicznym do tej części jest właśnie sekcja zatytułowana, o mnie, na LinkedIn. Plot twist jest taki, że sekcja ta nie jest o Tobie. Jest o potrzebach Twojego odbiorcy. Nie musisz jej zaczynać od standardowego, mam 11 lat doświadczenia w branży marketingowej i szybko się uczę. Odpowiedź od razu na problemy, wyzwania odbiorcy, który wchodzi na Twój profil, Napisz, jak je rozwiązujesz. Zacznij, zahaczając uwagę odbiorcy, choćby mottem, czy ciekawym cytatem. Dla przykładu, u mnie, takim otwierającym zdaniem jest fraza, nie łączę kropek, łączę kompetencje innych ludzi, dzięki czemu mogą stworzyć coś unikalnego, wartościowego i wprowadzić transformację w świecie biznesu. Budując tę sekcję, rozpisz najpierw jakich informacji o Tobie szuka potencjalny klient, czy rekruter? Najpierw chcę wiedzieć, czy rozwiążesz jego problem, czy odpowiesz na jego wyzwanie? Następnie, na jakiej podstawie miałby Ci zaufać, czy Cię zatrudnić. I tu liczy się właśnie opis doświadczenia. No i w końcu szuka odpowiedzi na pytanie, kim właściwie jesteś? I czy lubisz sernik z rodzynkami, czy bez.

LinkedIn to jak ogromne spotkanie networkingowe online, Twój profil jak strona internetowa, rozbudowana wizytówka. Wykorzystaj te funkcjonalności, by zbudować skuteczną markę online.

Więcej informacji znajdziesz na moim Instagramie @dorisinsocialmedia, czy stronie internetowej, www.dorisinsocialmedia.com. Jeśli chcesz ze mną współpracować, do czego Cię serdecznie zapraszam, odezwij się. Tymczasem zapraszam Cię do pobrania pdf., 10 kroków do skutecznego profilu na LinkedIn, link znajdziesz w opisie tego odcinka.

Życzę Ci pięknego dnia. Pozdrawiam.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.