Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E01

Dlaczego specjalizacja w jednej działce marketingu nie wystarczy? (Michał Kasprzyk)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Przyszłością marketingu są marketerzy typu “T-shaped”, ale co to właściwie znaczy i jak rozwijać się w tym modelu?

Zapraszamy na: https://seryjnimarketerzy.pl/podcast/marketingowe-tipy/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Michał Kasprzyk
Michał Kasprzyk
Producent Podcastów,
Cleverhearted Showrunners

Wierzy w moc storytellingu, szczególnie historii, które dają wartość odbiorcom.

Jako producent podcastów tworzył serie m.in. dla Capgemini, Empiku i Nokii. Jego agencja Cleverhearted Showrunners produkuje podcasty dla firm. Prowadzi podcast „Marketing Opowieści”, poświęcony storytellingowi w działaniach marketingowych. Jest członkiem The Podcast Academy, bierze udział w przyznawaniu nagród „Ambies”, czyli podcastowych Oscarów. Korzystał z mentoringu osób z NPR i BBC.

Swoją wiedzą dzieli się regularnie w różnych podcastach (np. Marketingowe Tipy) oraz na LinkedIn.

Przemawiał na największych polskich konferencjach: I Love Marketing, InfoShare, Internet Beta, TEDxKatowice.

Przez 5 lat organizował TEDxWroclaw, czyli lokalną wersję konferencji TED (o Pomysłach Wartych Rozpowszechniania). Ostatnia organizowana przez niego edycja miała epicką formę musicalu. Uczył się przemawiania między innymi od Chrisa Andersona (dyrektora TED) oraz Hansa Roslinga (weterana TED-owych przemówień).

Transkrypcja odcinka

Tematem odcinka jest edukacja marketera.

Zaledwie 6% marketerów ma potrzebę rozwijania się tylko w ramach jednej specjalizacji. Tak wynika z raportu firmy Tribe 47, który się nazywa Wyzwania marketera. I jeżeli jesteś w tych 6%, to prawdopodobnie ten podcast nie jest dla Ciebie. Ale, jeżeli dostrzegasz potrzebę rozwijania się dużo szerzej, być może specjalizowania się w kilku dziedzinach lub zdobycia podstawowej wiedzy dosyć szeroko, a jednocześnie specjalizacji tylko w jednym temacie, to to jest podcast idealny dla Ciebie.

Marketerzy, tzw. T-shaped, czyli w kształcie litery „T”, to jest przyszłość marketingu. Ta beleczka nad „T” oznacza właśnie tę szeroką wiedzę, ale w podstawowym poziomie, a jednocześnie ta podstawka, to jest specjalizacja.
Marketing w ogóle się zmienia i, no to jest wiadome, to jest non stop. Ale dochodzi coraz więcej działów marketingu. Ja sam zajmuję się podcastami, które jeszcze 5 lat temu, no, w ramach marketingu raczej nie funkcjonowały, to była domena pasjonatów. A teraz?
Bardzo dużo firm decyduje się na to, żeby produkować swoje podcasty, co mnie osobiście bardzo cieszy oczywiście. No, ale jest to jakaś kolejna nowość, kolejne medium, które doszło. A teraz w ogóle na tapecie jest sztuczna inteligencja, która, no, super, ułatwi nam dużo rzeczy, zrobi parę rzeczy za nas, ale musimy się nauczyć z nią rozmawiać, musimy się nauczyć pisać odpowiednie prompty. I to jest kolejna rzecz, której trzeba się nauczyć nie? Więc, tych rzeczy jest coraz więcej i coraz więcej, a jednocześnie coraz więcej też jest takich połączeń między różnymi marketerami, między różnymi działami też.
I na przykład, UX-owcy muszą współpracować z copywriterami, ludzie od addsów muszą współpracować z grafikami. W ogóle najbardziej przerąbane to mają ludzie, którzy zarządzają marketingiem: CMO, dyrektorzy marketingu itd., którzy, no wiadomo, nie muszą się specjalizować jakoś mocno w każdej z tych dziedzin, ale dobrze jeżeli rozumieją cokolwiek z każdej z tych działek.
I teraz, przez to, że uważamy, że tak ważne jest rozwijanie się w tym modelu ”T” tak, żeby zdobyć szerokie podstawy, z tego powodu stworzyliśmy ten podcast – Marketingowe Tipy.

Marketingowe Tipy mają Wam dać pewną inspirację do rozwijania się szerzej, do rozwijania się w różnych dziedzinach marketingu. Nie zdobędziecie tutaj bardzo dużej wiedzy w jakimś konkretnym obszarze – to są tylko tipy – ale być może zainteresujecie się którymś konkretnym obszarem przez to, że usłyszycie tipa dotyczącego tego danego tematu? A może lepiej zrozumiecie też inne działy, które pracują w Waszej firmie? Albo Waszych podwykonawców?
Ten podcast jest po to żebyście zdobyli odrobinę wiedzy i po to, żebyście się zainspirowali. I, no, mam nadzieję, że będziecie chcieli się rozwijać w tym modelu „T”, no bo jest przyszłością i warto się nim zainteresować.

Na koniec chciałbym Cię zaprosić po prostu do subskrybowania podcastu, Marketingowe Tipy.
W aplikacji, w której słuchasz, po prostu naciśnij przycisk subskrybuj, follow, czy cokolwiek tam jest.

Dzięki. Miłego słuchania.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.