Tematem odcinka jest edukacja marketera.
Zaledwie 6% marketerów ma potrzebę rozwijania się tylko w ramach jednej specjalizacji. Tak wynika z raportu firmy Tribe 47, który się nazywa Wyzwania marketera. I jeżeli jesteś w tych 6%, to prawdopodobnie ten podcast nie jest dla Ciebie. Ale, jeżeli dostrzegasz potrzebę rozwijania się dużo szerzej, być może specjalizowania się w kilku dziedzinach lub zdobycia podstawowej wiedzy dosyć szeroko, a jednocześnie specjalizacji tylko w jednym temacie, to to jest podcast idealny dla Ciebie.
Marketerzy, tzw. T-shaped, czyli w kształcie litery „T”, to jest przyszłość marketingu. Ta beleczka nad „T” oznacza właśnie tę szeroką wiedzę, ale w podstawowym poziomie, a jednocześnie ta podstawka, to jest specjalizacja.
Marketing w ogóle się zmienia i, no to jest wiadome, to jest non stop. Ale dochodzi coraz więcej działów marketingu. Ja sam zajmuję się podcastami, które jeszcze 5 lat temu, no, w ramach marketingu raczej nie funkcjonowały, to była domena pasjonatów. A teraz?
Bardzo dużo firm decyduje się na to, żeby produkować swoje podcasty, co mnie osobiście bardzo cieszy oczywiście. No, ale jest to jakaś kolejna nowość, kolejne medium, które doszło. A teraz w ogóle na tapecie jest sztuczna inteligencja, która, no, super, ułatwi nam dużo rzeczy, zrobi parę rzeczy za nas, ale musimy się nauczyć z nią rozmawiać, musimy się nauczyć pisać odpowiednie prompty. I to jest kolejna rzecz, której trzeba się nauczyć nie? Więc, tych rzeczy jest coraz więcej i coraz więcej, a jednocześnie coraz więcej też jest takich połączeń między różnymi marketerami, między różnymi działami też.
I na przykład, UX-owcy muszą współpracować z copywriterami, ludzie od addsów muszą współpracować z grafikami. W ogóle najbardziej przerąbane to mają ludzie, którzy zarządzają marketingiem: CMO, dyrektorzy marketingu itd., którzy, no wiadomo, nie muszą się specjalizować jakoś mocno w każdej z tych dziedzin, ale dobrze jeżeli rozumieją cokolwiek z każdej z tych działek.
I teraz, przez to, że uważamy, że tak ważne jest rozwijanie się w tym modelu ”T” tak, żeby zdobyć szerokie podstawy, z tego powodu stworzyliśmy ten podcast – Marketingowe Tipy.
Marketingowe Tipy mają Wam dać pewną inspirację do rozwijania się szerzej, do rozwijania się w różnych dziedzinach marketingu. Nie zdobędziecie tutaj bardzo dużej wiedzy w jakimś konkretnym obszarze – to są tylko tipy – ale być może zainteresujecie się którymś konkretnym obszarem przez to, że usłyszycie tipa dotyczącego tego danego tematu? A może lepiej zrozumiecie też inne działy, które pracują w Waszej firmie? Albo Waszych podwykonawców?
Ten podcast jest po to żebyście zdobyli odrobinę wiedzy i po to, żebyście się zainspirowali. I, no, mam nadzieję, że będziecie chcieli się rozwijać w tym modelu „T”, no bo jest przyszłością i warto się nim zainteresować.
Na koniec chciałbym Cię zaprosić po prostu do subskrybowania podcastu, Marketingowe Tipy.
W aplikacji, w której słuchasz, po prostu naciśnij przycisk subskrybuj, follow, czy cokolwiek tam jest.
Dzięki. Miłego słuchania.
0 komentarzy