Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E58

Dlaczego warto wykorzystać Account Based Marketing w marketingu B2B? (Natalia Kamecka)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Personalizacja, współpraca międzydziałowa, bycie blisko klienta. Czy w obliczu nowych wyzwań rynkowych, ABM jest rozwiązaniem, którego potrzebujesz?

Zapraszamy na: https://applover.com/podcast/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Rafał Szymański
Rafał Szymański
Konsultant Social Selling z wykorzystaniem LinkedIn,
Rafał J. Szymański

B2B Marketing.AI

Specjalizuje się w Social Selling, w skrócie to wie co i jak zrobić, aby sprzedawać więcej w Internecie z wykorzystaniem Social Media, głównie LinkedIn. W tym zakresie pracuje dla małych i średnich firm wykorzystując moje ponad 15 letnie doświadczenie w pracy dla największych marek na świecie: 3M, Philips, Roche, Sanofi, Neckermann i ThomasCook i innych. Użytkownik LinkedIn od 2006 roku a w 2016 roku przeprowadził pierwsze wdrożenie korporacyjne wdrożenie LinkedIn Sales Navigator z którego szkoli do dziś. Aby klienci osiągali swoje cele stworzył własne oprogramowanie do automatyzacji i skalowania działań na LinkedIn, Facebook, Instagram i Twitter. Prywatnie ojciec 4 dzieci i ekspert w komisji ds. zdrowia psychicznego przy Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.

Transkrypcja odcinka

Natalia Kamecka – CMO w firmie Applover. Hej! W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Dlaczego warto wykorzystać Account Based Marketing w marketingu B2B?”.

Account Based Marketing, w skrócie ABM, to naprawdę potężne narzędzie w marketingu B2B. Dlaczego? Pozwól, że to wyjaśnię. Wyobraź sobie, że masz możliwość nawiązania relacji z klientem, mając na uwadze bardzo indywidualne podejście, które uwzględnia dokładnie jego lub jej potrzeby i cele biznesowe. To właśnie ABM oferuje taką możliwość. Zamiast wysyłać ogólne przekazy do szerokiej grupy, skupiamy się na konkretnych osobach i firmach. Dzięki temu możemy dostosować nasze oferty i komunikację w sposób, który naprawdę trafia w sedno potrzeb naszych klientów.

A co jeszcze jest takiego wyjątkowego w ABM? To, że umożliwia nam lepsze wykorzystanie naszych zasobów. Zamiast rozpraszania uwagi na wiele różnych obszarów, możemy skoncentrować się na tych klientach, którzy mają największy potencjał. To oznacza, że nasze działania są bardziej skuteczne i efektywne. Ponadto wiele przesłanek z rynku sugeruje, że to obecnie najbardziej skuteczna strategia marketingowa. Dlaczego?

Po pierwsze, lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów. Dzięki skupieniu się na konkretnych klientach, firmach i osobach możemy skutecznie zrozumieć ich potrzeby, preferencje i wyzwania. Możesz dostosować ofertę i przekaz marketingowy do konkretnych potrzeb, co zwiększa szanse na sukces. Po drugie, zwiększenie zaangażowania klientów. Personalizowane podejście do klientów, takie jak dostosowane treści i komunikacja, może prowadzić do większego zaangażowania ze strony klientów, a ci doceniają, gdy firma rozumie ich potrzeby i oferuje rozwiązania dostosowane do ich sytuacji. Po trzecie, efektywne wykorzystanie zasobów. ABM pozwala firmom skoncentrować swoje zasoby na najbardziej wartościowych klientach z perspektywy biznesowej Twojej organizacji. Zamiast rozproszonej strategii, w której wysyłane są ogólne przekazy do szerokich grup odbiorców, ABM umożliwia skoncentrowanie wysiłków na najbardziej obiecujących leadach. ****Po czwarte, zwiększenie współpracy między działami. ABM wymaga współpracy między działami marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Integracja tych działań pozwala na lepsze zrozumienie klientów, koordynację działań i bardziej spersonalizowaną obsługę. Poza tym wpływa na lepszą wymianę wiedzy i skuteczniejszą komunikację, a co za tym idzie, jesteście lepiej zintegrowani wewnątrz organizacji – HR czy EB mogą Wam tylko podziękować. Po piąte – mierzenie i śledzenie wyników. ABM umożliwia dokładne śledzenie skuteczności działań marketingowych na poziomie indywidualnych klientów. Dzięki temu można dokładnie określić zwrot z inwestycji, tzw. ROI i dostosować strategię w oparciu o rzeczywiste wyniki.

W skrócie, Account Based Marketing to nie tylko narzędzie. To podejście, które pozwala nam budować głębsze relacje z naszymi klientami, lepiej wykorzystywać zasoby i osiągać naprawdę lepsze wyniki, a to jest niezwykle istotne w obecnych, turbulentnych czasach.

Na koniec chciałabym zaprosić Cię do subskrybowania podcastu, który tworzymy w Applover – „Keep IT Healthy”, w którym popularyzujemy korzyści, jakie branża medyczna czerpie z IT. Link znajdziesz w opisie odcinka. Dobrego dnia!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.