Tematem odcinka będą, konwersje, coś, co jest jedną z najważniejszych rzeczy w ogóle w reklamie internetowej, digitalowej. Ponieważ pozwala to połączyć taki świat realny, ze światem wirtualnym. Czyli pozwala Wam mierzyć to, czy te kampanie, prowadzone w Internecie, przynoszą Wam jakąś realną wartość dla Waszego biznesu. Krótko mówiąc, jeżeli mamy sklep internetowy i ktoś coś u nas kupi, to konwersja odpowiada za to, że, żeby system reklamowy dowiedział się, ej, właśnie ktoś coś kupił i jest fajnie.
No więc, co jeszcze możemy o tych konwersjach powiedzieć? Mamy makro i mikro konwersje. Konwersje makro, czyli takie mega fajne, czyli te, na których nam najbardziej zależy. Typu, sprzedaż w sklepie, zostawienie swoich informacji kontaktowych, kliknięcie w jakiś określony przycisk, wszystko co przynosi nam realną wartość biznesową i coś na czym nam najbardziej zależy. Ktoś dokonuje makro konwersji? Jest to dla nas coś super, co pozwala nam ten biznes rozwijać, do tego właśnie dążymy, więc dlatego też to nazywa się makro.
No okej, ale, to w sumie, to po co mi, mikro? Bo mikro pozwala Wam dążyć do makro konwersji. Czyli, np. mamy sklep internetowy, mierzymy sobie makro konwersję, jako zakup w tym sklepie. Natomiast, mikro będzie odpowiadało za to, żeby np. mierzyć ile osób dodało produkty do koszyka? Ile osób skorzystało u Was z wyszukiwarki? Ile osób dodało jakiś tam produkt do listy życzeń. I tego typu rzeczy.
Trochę inaczej wygląda to przy leadach, czyli usługach. Bo na przykład możemy sobie też mierzyć, takie rzeczy jak kliknięcia w numer telefonu, scrollowania strony. Możemy też mierzyć np. skopiowanie adresów mailowych. Te wszystkie rzeczy, które dążą do tego, że ktoś u Was w końcu zostanie klientem.
Mikro i makro, to jest oczywiście bardzo specyficzny podział dla każdego biznesu, to Wy ustalacie, które konwersje powinny być makro, które mikro. Natomiast, dlaczego warto ich zrobić aż tyle? Dlaczego warto zadbać o makro i mikro?
Ponieważ, zasilając system większą ilością danych, w niektórych przypadkach może to go napędzić. I w ten sposób, te różne algorytmy uczące się, te wszystkie krasnoludki, mają więcej informacji do tego, żeby tę kampanię optymalizować. A w dzisiejszych czasach, im więcej informacji tym, no tym lepiej. Oprócz tego, na przykład, jeżeli sprzedajecie strasznie trudne produkty typu samochody, mieszkania, no to nikt raczej tej makro konwersji od razu nie spełni. Nikt od razu niczego nie kupi. Więc wtedy musimy się zasilać dużą ilością mikro konwersji. Sprzedajecie mieszkania? No to mierzymy wtedy pobrania, np. rzuty tych mieszkań. Sprzedajecie samochody? To mierzymy ile osób skonfigurowało sobie to auto. Albo zaczęło coś tam wyliczać w kalkulatorze. Więc, to pozwala Wam zasilać system większą ilością danych.
Mam nadzieję, że ten taki krótki pro tip Wam się przyda. Jeżeli ktoś by miał problem, to zapraszam na swoją stronę lukaszchwiszczuk.pl. Jeżeli macie problem z Google Ads, to też polecam swój kanał na Youtube, bardzo łatwo go znaleźć. Dzięki za uwagę.
0 komentarzy