Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E34

Employer Branding w Social Media — o czym nie można zapomnieć? (Anna Ledwoń-Blacha)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Jak prowadzić działania Employer Brandingowe w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć do organizacji najlepszych pracowników? Dowiesz się w tym odcinku.

Zapraszamy na: https://morebananas.pl/blog

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek

Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Anna Ledwoń-Blacha
Anna Ledwoń-Blacha
Co-founder & Creative Director,
More Bananas

Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główna organizatorka CRASH Mondays. Product marketing manager w startupie alloweat. Opiekunka kierunku Brand Manager na IMOK. 

Ewangelizatorka strategii marketingowych i komunikacyjnych. Zafascynowana człowiekiem i jego emocjami oraz psychologicznym podejściem do marketingu. 

Trenerka  – głównie w zakresie mediów społecznościowych, digital marketingu, strategii i customer experience. Z marketingiem związana od 11 lat, od 6 lat szkoli i prowadzi warsztaty. Na sali szkoleniowej – fizycznej jak i wirtualnej spędziła już ponad 2000 godzin. Była trenerka w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych, obecnie trenerka w IAB Polska. Współautorka kilku kursów e-learningowych. 

Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu. Zwyciężczyni jednej z edycji sprawny.marketing oraz ambasadorka Małopolskiego Festiwalu Innowacji.  Wykładowca studiów podyplomowych na Akademii Górniczo – Hutniczej, WSB w Gdańsku  czy Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. 

Pracowała z takimi klientami, jak: Pandora, Akamai, Venezia, Capgemini, PKL, DKMS, InPost, Pracuj.pl, eurobank, Zooksy, Hines, Nordea, mBank czy Lufthansa Global Services. Współtworzyła kampanie dla Akcja Menstruacja czy Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. 

Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Technologii informacyjnych w marketingu na Wyższa Szkoła Europejska oraz studia magisterskie z zakresu zarządzania i marketingu na Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie. Zafascynowana człowiekiem i jego emocjami. Zgłębia temat customer experience oraz nowych mediów. 

Prywatnie: 

Prywatnie grywa w gry planszowe, tworzy playlisty na Spotify i przynajmniej raz w miesiącu odwiedza jakiś festiwal lub koncert (a przynajmniej odwiedzała przed pandemią). Uwielbia książki, szczególnie fantasy oraz o uprawie roślin doniczkowych. Ma ich w domu około 50. Ma bzika na punkcie ziół i kwiatów ciętych. Kocha pleść wianki i układać bukiety. A od jakiegoś czasu dodatkowo zgłębia olejki eteryczne, Palo Santo i okadzanie.  Kocha odkrywać nowe rzeczy. Najlepiej codziennie. A największą pasją są: ludzie.

Transkrypcja odcinka

Employer branding w mediach społecznościowych to, najprościej rzecz mówiąc, budowanie wizerunku dobrego pracodawcy właśnie poprzez platformy społecznościowe. Na dobrą sprawę, jeżeli mówimy o działaniach EB w mediach społecznościowych jako medium społecznościowe, top off mind, do głowy przychodzi nam LinkedIn. Natomiast tutaj nic bardziej mylnego. Jak najbardziej wizerunek dobrego pracodawcy możemy budować na Instagramie, TikToku czy chociażby Facebooku. Najważniejsza rzecz, którą powinniśmy wziąć pod uwagę, to przeszkolenie naszych pracowników i stworzenie social media policy. Dla naszych pracowników niezwykle ważne jest to, by aby angażowali się oni w nasze treści czy po prostu na swoich profilach społecznościowych chcieli udostępniać treści związane z naszą firmą, co oczywiście nie jest takie proste i mówienie, że jest to kwestia obligatoryjna, nie jest dobrym pomysłem. Lepsze jest przekonanie pracowników, no i rzeczywiście, bycie dobrym pracodawcą. Oczywiście warto tutaj wprowadzić chociażby coś takiego jak program employee advocacy. Warto również pokazać pracownikom, że angażować mogą się w mediach społecznościowych na różne sposoby. To nie zawsze musi być zaangażowanie widoczne. Samo wspieranie mediów społecznościowych, aby podbijać nasze zasięgi, zaangażowanie, już jest wartościowe. I rzeczywiście my, jako potencjalni pracownicy, bardziej ufamy treściom, które wrzucają byli pracownicy czy obecni pracownicy niż sama marka. Więc jeszcze raz – wprowadzenie programu employee advocacy, bądź przeszkolenie swoich ludzi i wprowadzenie takich standardów onboardingowych jest niezwykle ważne. Natomiast to, o czym często zapominamy, to cały proces offboardingowy. Nieważne, jak zaczynamy, ważne, jak kończymy. W związku z tym, niezwykle ważne jest to, jak żegnamy się z pracownikiem i to, jak po zakończonym stosunku pracy będzie on o nas mówił. Ja Was gorąco zachęcam do tego, żeby rzeczywiście cały czas pracować, rozmawiać ze swoimi pracownikami, ale przede wszystkim wprowadzać w swoich firmach taką kulturę organizacyjną, taką kulturę pracy, o której ludzi sami będą chcieli po prostu mówić. Powodzenia! A jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat employer branding’u w mediach społecznościowych, zachęcam Cię do odwiedzania naszej strony “morebananas.pl”, gdzie często takimi treściami na blogu się dzielimy.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.