Tematem dzisiejszego odcinka będą kampanie Performance Max, czyli taka zupełna nowość w Google. Znaczy, nowość, no już jest od pewnego czasu, cały czas jest to dosyć nowy typ kampanii. Jak to działa i w ogóle o co w tym chodzi? Jakiś czas temu Google Ads zyskały właśnie taką funkcjonalność jak kampanie Performance Max, które latają, można powiedzieć, po wszystkim. Czyli są dostępne i w wyszukiwarce, w sieci reklamowej i w zakładce Discovery, i w YouTube, więc lecą dosłownie, dosłownie wszędzie. I ogólnie sam sens kampanii Performance Max wygląda w ten sposób, że chodzą sobie, chodzą, jak gdzieś wykryją konwersję, czyli cel biznesowy, który został ustalony, no to wtedy zaczynają to cisnąć. Czyli, jak złapią gdzieś, że, o ci ludzie kupują po tych słowach. Albo, o, ci ludzie kupują na takich i takich stronach, po takich i takich zainteresowaniach, no to ta kampania wskazuje sobie cały budżet właśnie na ten target, na ten Wasz cel. No i próbuje ten cel wyrobić. Czyli jak tylko znajdzie coś, co wydaje się fajne i działa, no to próbuje tam to jak najbardziej wymęczyć, żeby przynieść Wam jak największy cel biznesowy.
Natomiast, kiedy te kampanie mogą w ogóle nie działać? Mogą nie działać na pewno, kiedy nie ustawicie sobie konwersji, czyli te kampanie nie będą miały danych. Performance Max, bez konwersji, będzie totalnie na ślepo rozrzucał Wasz budżet po całym Internecie, co jest mega no złe i bardzo szkodliwe jeśli chodzi o nasze pieniądze. Szkoda tracić na takie rzeczy w ogóle kasę. No i o czym jeszcze warto pamiętać? W kampaniach Performance Max mamy coś takiego jak grupy komponentów. I możemy przez to segmentować nasz asortyment, nasze usługi, bądź produkty, na wydzielone pod grupy. Dzięki czemu, np. jak sprzedajemy buty do koszykówki, no to jedna grupa to są buty do koszykówki, buty do biegania, no to mamy grupę, buty do biegania. Dlaczego warto o tym pamiętać? Bo, po pierwsze, możecie wskazać wtedy kampanii Performance Max dokładny cel dla tej kampanii gdzie ma tą witrynę atakować. Czyli, np. jak wskażemy konkretny model jakiegoś asortymentu, bądź konkretne usługi, to kampania może się tylko na tym skupić i tylko w tym obszarze działać. I o czym warto jeszcze pamiętać? Segmentacja Wam pozwoli też na przygotowanie odpowiednich tekstów, oraz obrazków. Czyli nie będziemy wysyłać wszystkim takiego samego komunikatu, co jest, no bez sensu. Wtedy możemy przygotować ładne obrazki, ładne teksty, tylko dla danej kategorii. Oprócz tego od niedawna w kampaniach Performance Max też pojawiło się coś takiego jak statystyki. I to pozwala Wam sprawdzić jak ta kampania sobie radzi w obrębie danych słów kluczowych, bądź też danych odbiorców. Dzięki czemu jesteśmy w stanie trochę ten automat już optymalizować. I też na pewno dowiedzieć się, co tam może działać i co może nie działać.
Kolejna rzecz, dosyć nowa, w kampaniach Performance Max pojawiła się możliwość wykluczania fraz. Możemy to zrobić przez suport, metoda uciążliwa, długotrwała, no i wymaga kontaktu z człowiekiem, co zawsze jest zawodne. Ale też, od niedawna, jest możliwość wykluczenia fraz na poziomie konta, czyli z całego konta możemy dane frazy po prostu sobie wyrzucić. I wtedy nasze kampanie Performance Max już tych fraz nie będą brały pod uwagę.
Mam nadzieję, że Wam się podobał ten odcinek. Jeżeli potrzebujesz pomocy z Google Adsami to zapraszam na moją stronę lukaszchwiszczuk.pl, bądź na mój kanał na YouTube, bardzo łatwo go znaleźć. Dzięki.
0 komentarzy