Fabularnicy

Serial audio

S01E02

Jak opowiadać o prawdziwych postaciach i po co irytować gwiazdy? (Piotr Zieliński)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

W tym odcinku będziemy eksplorować obszar dziennikarstwa. Jak opowiedzieć prawdziwą historię w reportażu tak, żeby była ciekawa i jednocześnie nie przekłamać faktów? Ten odcinek może zainteresować nie tylko reportażystów, ale też na przykład osoby, które tworzą adaptacje prawdziwych historii do filmów albo mówców, którzy w swoich przemówieniach opowiadają o perypetiach innych ludzi.

Rozmawiamy o tym, że czasem w poszukiwaniu najlepszej drogi opowiedzenia danej historii trzeba wyrzucić kawał roboty do śmieci, o tym jak ważni są odbiorcy, o trudnych momentach tworzenia reportażu o tak zwanych camgirls. Mój rozmówca zdradził też dlaczego czytuje Rewię i chodzi na kursy kreatywnego pisania oraz czym zirytował Martynę Wojciechowską.

Koniecznie zajrzyj tutaj:

Piotr Zieliński na LinkedIn

Strona Piotra

MediaLeaders

Fragment książki „Klikniesz kotku?”

Reportaż „Z pamiętnika włamywacza”

Jeśli czujesz, że podcast daje Ci wartość, zostaw nam opinię w Apple Podcasts lub w portalu Podchaser.

Gościem tego odcinka jest:

Piotr Zieliński
Piotr Zieliński
MediaLeaders

Dziennikarz z kilkunastoletnim doświadczeniem, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu. Przez wiele lat związany z telewizją TVN i programem Dzień dobry TVN, w którym jako wydawca zajmował się tematami społecznymi. Jego artykuły, wywiady i reportaże publikowały takie media jak „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek Polska”, „Press”, „Forbes Women”, Onet.pl, WP.pl. Autor książki „Klikniesz kotku?”, reportażu o internetowych pracownicach seksualnych. Od 2020 roku współpracuje z Google News Lab szkoląc dziennikarzy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Ten odcinek prowadzi:

Michał Kasprzyk
Michał Kasprzyk
Producent Podcastów,
Cleverhearted Showrunners

Wierzy w moc storytellingu, szczególnie historii, które dają wartość odbiorcom.

Jako producent podcastów tworzył serie m.in. dla Capgemini, Empiku i Nokii. Jego agencja Cleverhearted Showrunners produkuje podcasty dla firm. Prowadzi podcast „Marketing Opowieści”, poświęcony storytellingowi w działaniach marketingowych. Jest członkiem The Podcast Academy, bierze udział w przyznawaniu nagród „Ambies”, czyli podcastowych Oscarów. Korzystał z mentoringu osób z NPR i BBC.

Swoją wiedzą dzieli się regularnie w różnych podcastach (np. Marketingowe Tipy) oraz na LinkedIn.

Przemawiał na największych polskich konferencjach: I Love Marketing, InfoShare, Internet Beta, TEDxKatowice.

Przez 5 lat organizował TEDxWroclaw, czyli lokalną wersję konferencji TED (o Pomysłach Wartych Rozpowszechniania). Ostatnia organizowana przez niego edycja miała epicką formę musicalu. Uczył się przemawiania między innymi od Chrisa Andersona (dyrektora TED) oraz Hansa Roslinga (weterana TED-owych przemówień).

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.