Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E60

Jak pozyskiwać ruch w digitalu i kto powinien się tym zainteresować? (Konrad Kowalik)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Czy wielkość budżetu decyduje o sukcesie? A może kluczem jest odpowiedni dobór narzędzi? Przekształć świadomość marki w lojalność klienta za pomocą marketingu cyfrowego i spraw, że klienci będą wracać.

Zapraszamy tutaj: https://pl.linkedin.com/in/konrad-kowalik

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Zainspiruj się

Ten odcinek prowadzi:

Konrad Kowalik
Konrad Kowalik
Performance Marketing Expert,
Orange Polska

W Digital Marketingu działa od kilku lat, swoje kroki stawiał jako specjalista od Google Ads w G-Partner, następnie w bankowości jako jeden z pierwszych członków in-housowego zespołu sprzedażowego PKO BP, obecnie Expert od Performance Marketingu w Orange Polska. Prywatnie fan marketingu, scruma, rozwoju osobistego, podróży i sportu.

Transkrypcja odcinka

Konrad Kowalik – Performance Marketing Expert w Orange Polska. Cześć, witam Was serdecznie. W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Jak pozyskiwać ruch w digitalu i kto właściwie powinien się im zainteresować?”.

No właśnie, sposobów na pozyskiwanie ruchu jest wiele, ale jak to wszystko poukładać? Od razu nasuwa się ulubiona odpowiedź branżowa „to zależy” – tak naprawdę od tego, co chcemy osiągnąć. Ścieżka klienta najczęściej składa się z czterech podstawowych kroków. Na początku klient musi być świadomy, że dana marka, dany produkt w ogóle istnieje na rynku. Następnie musi się nim zainteresować. Kolejnym etapem jest rozważanie. Po rozważaniu, gdy już wszyscy otwieramy szampana, następuje zakup. Po zakupie wydaje się, że to już koniec, ale nie. Mamy ostatnią fazę, bardzo ważną, lojalizacji klienta.

A teraz do rzeczy. Czym możemy zainteresować klienta? Przede wszystkim reklamą zasięgową na Facebooku, wpisami na blogu, postami promowanymi, reklamą w Google, filmami na YouTubie czy artykułami na portalach branżowych.

W fazie rozważania bardzo ważny jest remarketing do osób, które już były na naszej stronie bądź widziały nasze reklamy, ale nie tylko, ponieważ warto używać reklam w Google Ads, reklamy na YouTubie, poradnika na naszej stronie internetowej, porównywarek cenowych czy portali z opiniami.

Jak możemy klienta przekonać do zakupu właśnie u nas? Polecam newsletter, czat na stronie, doradcę online bądź telefonicznego, akcje ograniczone czasowo, różnego rodzaju komunikaty, które wyskakują po wejściu na stronę.

No i faza bardzo ważna lojalizacji, czyli tutaj polecam wiadomości posprzedażowe, telemarketing, newsletter, programy lojalnościowe.

Jak sami słyszycie, metod jest sporo. Najlepiej na początku, jeśli macie taką okazję, skonsultować wymienione przeze mnie kanały z agencją marketingową bądź po prostu napisać do mnie na LinkedInie. No dobra, ale jak teraz wybrać właściwie? Najłatwiej będzie to określić na przykładzie sklepu. Jeśli mówimy o małych sklepach, które zazwyczaj mają niewielkie budżety reklamowe, są na początku swojej drogi, a ich celem jest pozyskanie klienta i zbudowanie społeczności wokół swojej marki, najlepszymi działaniami będą kanały takie jak SEO, Google Ads, Facebook Ads czy bardzo modny w tym momencie influencer marketing. Średnie sklepy z większymi budżetami reklamowymi również powinny używać tych samych kanałów, ale one zazwyczaj mają już swoich fanów. Nie muszą się skupiać na budowaniu społeczności, ale bardziej na świadomości, na dotarciu do nowych klientów, ale również mocno lojalizować obecnych, aby to oni napędzali kolejnych. W przypadku dużych sklepów, tych największych, sytuacja jest zupełnie inna. Wielcy gracze mają świadomość, ale ciągle muszą o nią walczyć. Walczą o zasięgi, pozyskanie klienta, ale tak naprawdę najczęściej walczą między sobą, ze swoją konkurencją, nie tylko samą reklamą, ale konkurują też procesami czy ścieżkami zakupu tudzież darmową dostawą.

Mam nadzieję, że udało mi się rozjaśnić Wam, jak się pozyskuje ruch w digitalu, za pomocą jakich narzędzi, a także pokazać, jak to może działać w praktyce. W przypadku pytań zapraszam na mój profil na LinkedInie. Pozdrawiam serdecznie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.