Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E37

Jak promować podcast w social mediach? (Michał Kasprzyk)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Opublikować podcast to jedno, a sprawić, że ludzie będą go słuchać to co innego. Jak wykorzystać media społecznościowe do wypromowania podcastu?

Zapraszamy na: https://www.cleverhearted.com/obejrzyj-webinary-o-tworzeniu-branded-podcastow/ & https://www.cleverhearted.com/webinary/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek

Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Michał Kasprzyk
Michał Kasprzyk
Producent Podcastów,
Cleverhearted Showrunners

Wierzy w moc storytellingu, szczególnie historii, które dają wartość odbiorcom.

Jako producent podcastów tworzył serie m.in. dla Capgemini, Empiku i Nokii. Jego agencja Cleverhearted Showrunners produkuje podcasty dla firm. Prowadzi podcast „Marketing Opowieści”, poświęcony storytellingowi w działaniach marketingowych. Jest członkiem The Podcast Academy, bierze udział w przyznawaniu nagród „Ambies”, czyli podcastowych Oscarów. Korzystał z mentoringu osób z NPR i BBC.

Swoją wiedzą dzieli się regularnie w różnych podcastach (np. Marketingowe Tipy) oraz na LinkedIn.

Przemawiał na największych polskich konferencjach: I Love Marketing, InfoShare, Internet Beta, TEDxKatowice.

Przez 5 lat organizował TEDxWroclaw, czyli lokalną wersję konferencji TED (o Pomysłach Wartych Rozpowszechniania). Ostatnia organizowana przez niego edycja miała epicką formę musicalu. Uczył się przemawiania między innymi od Chrisa Andersona (dyrektora TED) oraz Hansa Roslinga (weterana TED-owych przemówień).

Transkrypcja odcinka

Ten odcinek tyczy się promowania podcastów, konkretnie w social mediach. I nie mogę nie zacząć tego odcinka od informacji, że wyprodukowanie świetnego podcastu to nie wszystko, bo niestety trzeba jeszcze go wypromować. Bez promocji po prostu nikt go nie posłucha. I teraz, jakie są najlepsze sposoby? Badanie przeprowadzone przez Westwood One pokazuje, że social media są jednym z najlepszych sposobów dla słuchaczy, żeby odkrywać nowe podcasty, no a co za tym idzie, warto skorzystać z tego kanału do promocji. Tylko które medium społecznościowe będzie najlepsze? To oczywiście zależy, gdzie najwięcej czasu spędzają Twoi słuchacze. To samo badanie sugeruje, że słuchacze najczęściej obserwują osoby prowadzące, więc trzeba podkreślić, że nie podcasty, osoby prowadzące na Instagramie. Ale po pierwsze, badanie jest z 2019 roku, a od tego czasu na znaczeniu zyskał na przykład TikTok. A po drugie, to nie znaczy, że właśnie tam siedzą Twoi odbiorcy. Więc jeśli chodzi o platformę, no tutaj musisz to po prostu przemyśleć, gdzie najczęściej są Twoi słuchacze? I być może słuchasz marketingowych tipów, bo właśnie zobaczyłeś/zobaczyłaś posta któregoś z ekspertów, którzy podzielili się swoją wiedzą właśnie w naszym podcaście? No i większość informacji, które oni zapostowali, była z użyciem materiałów, które specjalnie dla nich przygotowaliśmy. I tu właśnie pierwsza wskazówka. Jeżeli masz gości w swoim podcaście, ułatw im promocję. Przygotuj dla nich, na przykład grafikę, na której jest informacja “jestem gościem w podcaście marketingowy tip” na przykład. Przygotuj grafikę z cytatem, z jakąś ciekawą myślą, którą ten gość wypowiedział w trakcie nagrania. Możesz też zrobić audiogram, czyli takie wideo, na którym jest najczęściej okładka odcinka albo zdjęcie gościa, sala dźwiękowa i koniecznie napisy, bo wiadomo, video w social mediach bez napisów nie ma racji bytu.

Dobrze jest czasami zrobić te wszystkie materiały w różnych formatach ze względu na to, że mogą iść na różne social media i ważne, żeby te materiały były dopasowane do danego gościa. No bo jeżeli masz w jednym odcinku dwoje gości, to małe szanse, żeby obojgu pasował ten sam audiogram, no a o cytacie to już nie wspominając. I to się wydaje bardzo dużo pracy, i rzeczywiście jest. Natomiast zawsze jest też opcja, żeby zapytać gości, z czego chcieliby skorzystać? No bo wtedy część roboty nie idzie na marne. Robisz tylko materiały, które faktycznie zostaną wykorzystane i my będziemy coś takiego uskuteczniać w drugim sezonie marketingowych tipów.

No i teraz, tego typu materiały przygotuj też dla siebie, do promocji własnej. Oprócz tego do social mediów twórz posty informacyjne, na przykład o czym są odcinki podcastu? Albo jak w ogóle posłuchać podcastu? To dla osób, które nie są jeszcze zaznajomione z tym medium, a jest ich wciąż sporo. Wchodź też w interakcje ze swoimi słuchaczami, zadawaj im pytania, wzbudzaj dyskusje, no i przede wszystkim pamiętaj, że produkcja podcastu to dopiero początek drogi, a sama promocja wymaga sporo czasu i wysiłku i jest niezbędna.

Zapraszam Cię do obejrzenia naszych webinarów o tworzeniu podcastów firmowych. Jeden z nich tyczy się właśnie promocji. Link znajdziesz na naszej stronie cleverhearted.com albo w opisie odcinka. Dzięki i do usłyszenia!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.