Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E105

Jak przeprowadzić audyt profilu na LinkedIn z pomocą ChatuGPT? (Robert Szewczyk)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Jak sprawić, aby Twój profil na LinkedIn przyciągał więcej uwagi? Może Cię to zdziwić, ale… warto spojrzeć na niego oczami sztucznej inteligencji! Jak wykorzystać AI do optymalizacji swojego profilu?

Prompt omawiany w odcinku: https://docs.google.com/document/d/1yVMYf2vcxnhwmjH1sWi7qVKziTO40OupYk9haz1Obbs/edit?usp=sharing

Zapraszamy na: https://www.youtube.com/@skutecznieefektywny/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Robert Szewczyk
Robert Szewczyk
Copywriter,

T-Shaped Marketer specjalizujący się w copywritingu i e-mail marketingu. Tworzy dla swoich klientów teksty, które angażują i sprzedają. Twórca online, który od prawie 4 lat tworzy własny content i pomaga w tym innym. Pasjonat nowych technologii (głównie ChatGPT) oraz ich zastosowania w codziennym życiu, oraz pracy.

Transkrypcja odcinka

Robert Szewczyk – freelance T-shaped marketer, twórca online i co-founder społeczności dla freelancerów i marketerów Digital Creators Community. Siemanko, cześć! W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Jak przeprowadzić audyt profilu na LinkedIn z pomocą chatGPT?”.

Za chwilę zdradzę Ci gotowego prompta, który pomoże Ci odpowiednio zoptymalizować poszczególne elementy Twojego profilu, aby był bardziej atrakcyjny dla potencjalnych pracodawców, klientów czy partnerów biznesowych. Zacznijmy od optymalizacji opisu, czyli bio na Linkedinie.

„Jestem [tutaj kontekst, który opisuje kim jesteś i czym się zajmujesz], który aktywnie tworzy treści na LinkedIn. Moją grupą docelową są [tutaj opisz krótko grupę docelową, jej problemy, wyzwania i bolączki]. Wciel się w rolę doświadczonego twórcy, który aktywnie działa na LinkedIn i doskonale zna tę platformę. Wiesz, jak ustawić atrakcyjny profil, który wyróżnia się na tyle konkurencji, jest konkretny i zachęca odpowiednie osoby z grupy docelowej do zostawienia obserwacji plus nawiązania kontaktu z zapytaniem o ofertę czy współpracę biznesową. Poniżej znajdziesz mój opis, który stworzyłem na LinkedIn. [Tutaj wstawiasz swój opis.] Powiedz mi co o nim myślisz, jaki ma wydźwięk, czy czegoś w nim brakuje oraz jak twoim zdaniem mógłbym to poprawić. Bądź krytyczny, odpowiedz podaj w tabeli, gdzie każdy wiersz odpowiada konkretnej uwadze. Nie śpiesz się, poświęć temu tyle czasu, ile potrzebujesz, bardzo zależy mi na tym, aby wynik był jak najlepszy.”

Po otrzymaniu odpowiedzi w kolejnym zapytaniu możesz poprosić chatGPT o analizę zdjęcia profilowego i banerów w tle. W tym celu wykorzystali następującego prompta:

„Teraz poproszę Cię o taką samą ocenę dla mojego zdjęcia profilowego i banerów w tle. Przeanalizuj je na podstawie profili dużych twórców na LinkedIn. Chcę również otrzymać odpowiedź w formie tabeli, gdzie ocenisz takie elementy jak np. spójność, atrakcyjność, dopasowanie do grupy docelowej, profesjonalizm, ton zdjęcia, a także podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat tego, jak mogę być odebrany przez potencjalnych klientów i odbiorców z mojej grupy docelowej. Bądź krytyczny, powiedz mi jak do tego doszedłeś krok po kroku.”

Wklej screenshot swojego baneru i zdjęcia profilowego. Gdy to już mamy, to na deser zostawimy sobie nagłówek, który jest mega ważny, ponieważ wyświetla się w wynikach wyszukiwania przy twoim imieniu oraz nazwisku i determinuje to, czy zaciekawisz osobę po drugiej stronie czy też nie. Prompt może wyglądać następująco:

„Poproszę Cię o ocenę mojego nagłówka pod względem SEO (odpowiedni dobór słów kluczowych), USP (unikalnej propozycji wartości), jasności przekazu, prostoty i innych elementów, które według twojej analizy są istotne. Oto on:”

Tu wklejasz swój nagłówek i tutaj znowu kończymy tak samo:

„Powiedz mi, co o nim myślisz, jaki ma wydźwięk, czy czegoś w nim brakuje oraz co twoim zdaniem mógłbym poprawić, a także uwzględnij pilność każdej z poszczególnych zmian. Bądź krytyczny, odpowiedź podaj w formie tabeli, gdzie każdy wiersz odpowiada konkretnej uwadze.”

W ten sposób otrzymałeś gotowy audyt swojego profilu, który możesz zrobić w kilka, kilkanaście minut. Na koniec chciałbym Cię zaprosić do subskrybowania mojego kanału na YouTube, gdzie znajdziesz więcej tipów o wykorzystaniu AI w codziennej pracy oraz życiu. Znajdziesz go w opisie do tego odcinka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.