Robert Szewczyk – freelance T-shaped marketer, twórca online i co-founder społeczności dla freelancerów i marketerów Digital Creators Community. Siemanko, cześć! W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Jak przeprowadzić audyt profilu na LinkedIn z pomocą chatGPT?”.
Za chwilę zdradzę Ci gotowego prompta, który pomoże Ci odpowiednio zoptymalizować poszczególne elementy Twojego profilu, aby był bardziej atrakcyjny dla potencjalnych pracodawców, klientów czy partnerów biznesowych. Zacznijmy od optymalizacji opisu, czyli bio na Linkedinie.
„Jestem [tutaj kontekst, który opisuje kim jesteś i czym się zajmujesz], który aktywnie tworzy treści na LinkedIn. Moją grupą docelową są [tutaj opisz krótko grupę docelową, jej problemy, wyzwania i bolączki]. Wciel się w rolę doświadczonego twórcy, który aktywnie działa na LinkedIn i doskonale zna tę platformę. Wiesz, jak ustawić atrakcyjny profil, który wyróżnia się na tyle konkurencji, jest konkretny i zachęca odpowiednie osoby z grupy docelowej do zostawienia obserwacji plus nawiązania kontaktu z zapytaniem o ofertę czy współpracę biznesową. Poniżej znajdziesz mój opis, który stworzyłem na LinkedIn. [Tutaj wstawiasz swój opis.] Powiedz mi co o nim myślisz, jaki ma wydźwięk, czy czegoś w nim brakuje oraz jak twoim zdaniem mógłbym to poprawić. Bądź krytyczny, odpowiedz podaj w tabeli, gdzie każdy wiersz odpowiada konkretnej uwadze. Nie śpiesz się, poświęć temu tyle czasu, ile potrzebujesz, bardzo zależy mi na tym, aby wynik był jak najlepszy.”
Po otrzymaniu odpowiedzi w kolejnym zapytaniu możesz poprosić chatGPT o analizę zdjęcia profilowego i banerów w tle. W tym celu wykorzystali następującego prompta:
„Teraz poproszę Cię o taką samą ocenę dla mojego zdjęcia profilowego i banerów w tle. Przeanalizuj je na podstawie profili dużych twórców na LinkedIn. Chcę również otrzymać odpowiedź w formie tabeli, gdzie ocenisz takie elementy jak np. spójność, atrakcyjność, dopasowanie do grupy docelowej, profesjonalizm, ton zdjęcia, a także podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat tego, jak mogę być odebrany przez potencjalnych klientów i odbiorców z mojej grupy docelowej. Bądź krytyczny, powiedz mi jak do tego doszedłeś krok po kroku.”
Wklej screenshot swojego baneru i zdjęcia profilowego. Gdy to już mamy, to na deser zostawimy sobie nagłówek, który jest mega ważny, ponieważ wyświetla się w wynikach wyszukiwania przy twoim imieniu oraz nazwisku i determinuje to, czy zaciekawisz osobę po drugiej stronie czy też nie. Prompt może wyglądać następująco:
„Poproszę Cię o ocenę mojego nagłówka pod względem SEO (odpowiedni dobór słów kluczowych), USP (unikalnej propozycji wartości), jasności przekazu, prostoty i innych elementów, które według twojej analizy są istotne. Oto on:”
Tu wklejasz swój nagłówek i tutaj znowu kończymy tak samo:
„Powiedz mi, co o nim myślisz, jaki ma wydźwięk, czy czegoś w nim brakuje oraz co twoim zdaniem mógłbym poprawić, a także uwzględnij pilność każdej z poszczególnych zmian. Bądź krytyczny, odpowiedź podaj w formie tabeli, gdzie każdy wiersz odpowiada konkretnej uwadze.”
W ten sposób otrzymałeś gotowy audyt swojego profilu, który możesz zrobić w kilka, kilkanaście minut. Na koniec chciałbym Cię zaprosić do subskrybowania mojego kanału na YouTube, gdzie znajdziesz więcej tipów o wykorzystaniu AI w codziennej pracy oraz życiu. Znajdziesz go w opisie do tego odcinka.
0 komentarzy