Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E64

Jak skutecznie zarządzać projektem w Employer Brandingu? (Beata Uliasz)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Prowadzenie projektu to dla Ciebie drobnostka? “Wystarczy zrobić to-do listę, rozdzielić zadania, może trochę przypilnować i gotowe!”. Nic bardziej mylnego. Aby dobrze zarządzać projektem EB musisz pamiętać o kilku kluczowych elementach. Jakich?

Zapraszamy na: https://www.linkedin.com/in/beata-uliasz

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Beata Uliasz
Beata Uliasz
Employer Branding Expert,
Capgemini

Ekspertka w obszarze Employer Branding, od 10 lat związana z firmą Capgemini Polska. Z wykształcenia psycholożka. Prywatnie mama, żona i dusza towarzystwa 🙂

Transkrypcja odcinka

Beata Uliasz – Senior Brand Communication Specialist w Capgemini Polska. Tematem odcinka jest skuteczne zarządzanie projektem employer brandingowym.

Employer brandingiem zajmuję się od wielu lat i w swoim dorobku zawodowym mam całkiem spory wachlarz zrealizowanych projektów i programów. Zarządzanie projektem to kompleksowy proces planowania, monitorowania i kontrolowania działań, efektem czego ma być osiągnięcie określonych celów w również określonym czasie. Jak się wziąć za projekt employer brandingowy, w skrócie projekt EB? Już przechodzę do rzeczy.

Cały proces składa się z trzech kluczowych elementów – planowanie, realizacja i ewaluacja. W ramach planowania zawsze określam zarys projektu i jego cel. Zanim zacznę robić coś, chcę wiedzieć po co. Cel powinien być mierzalny, realistyczny i osadzony w czasie. Na przykład wzrost zainteresowania, świadomości, marki wśród potencjalnych kandydatów. I tutaj przechodzimy do grupy docelowej. Inaczej podejdziemy do studentów, inaczej do ekspertów, a i obszar ich doświadczenia czy zainteresowań jest bardzo istotny. Jednocześnie określam, w jaki sposób będę mierzyć cel.

Zanim przystąpię do realizacji konkretnie rozpisuję harmonogram. Zaczynam od ustalenia deadline’u ostatecznego go-live kampanii czy daty wydarzenia, a później osadzam w czasie poszczególne punkty harmonogramu. Zaczynając od badania grupy docelowej, aby wiedzieć, co dla niej będzie atrakcyjne, jak się z nią skomunikować, jakimi kanałami i tak dalej. Następnie, w zależności od projektu, uwzględniam wszystkie materiały, zasoby, które muszę przygotować, i osoby, z którymi muszę się skontaktować. Wszystko w określonym czasie, uwzględniając możliwe opóźnienia. Zaznaczam też ewentualne ryzyka i propozycje rozwiązań, jeśli zaistnieją.

Mając rozpisany harmonogram, określam budżet, jaki będę potrzebować na jego realizację. Oczywiście robię to w oparciu o cenniki, oferty od potencjalnych dostawców czy też koszt czasu pracy osób zaangażowanych. Na sam koniec etapu planowania przedstawiam mój pomysł i plan biznesowy sponsorowi projektu.

Drugim etapem jest realizacja. Przechodząc do niej działam zgodnie z harmonogramem i budżetem, sprawdzam proces na każdym etapie i jeśli jest taka potrzeba, wprowadzam modyfikacje. Jeżeli projekt jest bardziej skomplikowany, angażuję w niego inne osoby i przydzielam im zadania sprawdzając postępy w ich realizacji.

Po zakończonym np. wydarzeniu przechodzę do etapu trzeciego, czyli ewaluacji. Wracam do określonego na początku celu, zbieram wszystkie dane, zaangażowanie, ilość osób zapisanych, ilość pytań, które się pojawiły, ilość osób, która wzięła udział w konkursie, feedback, wyniki ankiet. W przypadku innych projektów, na przykład kampanii online, mierniki będą oczywiście zupełnie inne. Ważne, żeby aktywność mogła zostać zmierzona i zaprezentowana biznesowi. W ramach ewaluacji polecam zrobić tzw. retrospekcję, sprawdzając co na każdym etapie projektu poszło dobrze, co mogę poprawić czy zrobić w inny sposób lub może z czegoś zrezygnować. W zarządzaniu projektem EB, ale też pewnie każdym innym, ważne by odpowiedzieć na potrzeby biznesu, próbować przewidzieć różne scenariusze, być elastycznym i gotowym na zmiany. W tym wszystkim nie może zabraknąć monitorowania na każdym etapie i mierzenia efektywności.

Tworząc dla Was ten odcinek bazowałam na wiedzy, którą zdobyłam w Capgemini, na własnym doświadczeniu i obserwacji. Jeśli ten odcinek Ci się spodobał i chcesz wymienić się spostrzeżeniami, zapraszam do kontaktu na LinkedIn. Link do mojego profilu znajdziesz w opisie odcinka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.