Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E59

Jak tworzyć viralowe posty w 10 minut? (Robert Szewczyk)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Zastanawiasz się, jak niektóre posty zdobywają tysiące lajków i udostępnień? Nie musisz być copywriterem/ką z wieloletnim doświadczeniem, by tworzyć takie publikacje. Użyj dostępnych narzędzi — niech ChatGPT stanie się Twoim asystentem i pomoże Ci stworzyć angażujące treści w 10 minut. Przejdź przez proces tworzenia postów, które przyciągną uwagę i zostaną zapamiętane.

Prompt omawiany w odcinku: https://docs.google.com/document/d/1FeLIi3FHiZ3A1jTkhkq5BuwsdveFgchCwtPI5LQvhgY/edit?usp=sharing

Zapraszamy na: https://www.youtube.com/@skutecznieefektywny/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Robert Szewczyk
Robert Szewczyk
Copywriter,

T-Shaped Marketer specjalizujący się w copywritingu i e-mail marketingu. Tworzy dla swoich klientów teksty, które angażują i sprzedają. Twórca online, który od prawie 4 lat tworzy własny content i pomaga w tym innym. Pasjonat nowych technologii (głównie ChatGPT) oraz ich zastosowania w codziennym życiu, oraz pracy.

Transkrypcja odcinka

Robert Szewczyk – freelance T-shaped marketer, twórca online i co-founder społeczności dla marketerów i twórców online Digital Creators Community. Siemanko! W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Jak tworzyć viralowe posty za pomocą chat GPT w 10 minut?”.

Chciałbym, abyśmy zanim przejdziemy do konkretów przyjrzeli się kilku faktom. Możesz poświęcić wiele godzin na dokładny research, możesz przygotować najlepiej napisany i zedytowany post, Twój post może rozwiązywać nawet najbardziej pilny i palący problem odbiorcy, ale to bez znaczenia, jeśli nikt nigdy go nie zobaczy. Właśnie dlatego tak ważną rolę w mediach społecznościowych odgrywa nagłówek. W końcu to od niego zależy, czy odbiorca zatrzyma się na Twoim tekście i poświęci mu uwagę lub też nie. Dlatego zacznij ten proces od odpowiedzenia sobie na trzy pytania, które pomogą Ci tworzyć jeszcze bardziej ciekawe i klikalne treści. „Co sprawia, że przestajesz scrollować?”, „Co sprawia, że klikasz?”, „Co Twoi odbiorcy chcą chętnie czytać?”. Każdy z Twoich nagłówków powinien sprawiać, że ludzie zatrzymają się i z zaciekawieniem będą chcieli dowiedzieć się więcej. Przejdźmy do działania!

W pierwszym kroku znajdź kilka, kilkanaście kont twórców, którzy tworzą ciekawy i zasięgowy content. W drugim kroku znajdź konkretne, najlepiej klikające się posty od tych twórców. Jeśli szukasz np. na LinkedIn, sprawdź te posty, które mają najwięcej interakcji. Zwróć uwagę na ilość komentarzy, polubień czy udostępnień pod danym postem. Zapisz wszystkie posty w jednym miejscu. U mnie świetnie sprawdza się do tego Notion. Krok trzeci – wytrenuj ChatGPT w tworzeniu gotowych szablonów. Tutaj będziemy korzystać z prompta, który wygląda następująco i który podlinkujemy Ci w opisie do tego odcinka:

„Wciel się w rolę doświadczonego twórcy online i copywritera, który potrafi tworzyć ciekawe oraz angażujące nagłówki i posty na [tutaj wstaw swoje medium], które sprawiają, że odbiorca zatrzymuje się na tekście i chętnie klika, aby dowiedzieć się więcej, a następnie czyta z zainteresowaniem od początku do samego końca. Twoje nagłówki są clickbaitowe, ale zgodne z treścią posta. Potrafisz wykorzystywać psychologię i luki informacyjne, aby zaciekawić odbiorcę. Piszesz jak najlepsi twórcy na LinkedIn. Nie używasz skomplikowanego słownictwa branżowego. Dbasz o akapity i odstępy, aby nie tworzyć ścian tekstu. Będę prosił Cię o analizę sprawdzonego posta, w tym nagłówka od innego twórcy, który znajdziesz poniżej.

[Tu wklejasz treść viralowego posta].

Wykorzystaj swoją wiedzę i informacje, które znajdziesz w sieci, a także oceń go na podstawie postów innych, dużych twórców. Wytłumacz mi krok po kroku, dlaczego ten post i nagłówek działają, wyjaśnij psychologiczne zasady, które tutaj zagrały i działają na odbiorcę. Na tej podstawie przygotuj gotowy szablon posta do wielokrotnego użytku, który w chwilę będę mógł dostosować do siebie. Weź głęboki wdech i zabierz się za pracę.”

Gdy już otrzymasz szablon, poproś ChatGPT o stworzenie posta w tym samym stylu, ale w temacie, o którym chcesz pisać. Na przykład:

„Wykorzystaj ten szablon i zastosuj go do posta o [tutaj wstaw swój temat].”

Gotowe! Pamiętaj, aby poprawiać i udoskonalać swoje prompty, bo to proces – otrzymane odpowiedzi nie muszą być od razu idealne. Dodatkowo nie kopiuj odpowiedzi 1 do 1, a traktuj je jako inspirację. Powodzenia!

Na koniec chciałbym Cię zaprosić do subskrybowania mojego kanału YouTube, gdzie znajdziesz więcej tipów o wykorzystaniu AI w codziennej pracy oraz życiu. Link znajdziesz w opisie do tego odcinka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.