Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E75

Jak używać ChatuGPT, by tworzyć prezentacje w stylu TEDx? (Robert Szewczyk)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Znasz to uczucie, gdy słuchasz kogoś i czujesz ogromny przypływ inspiracji? Gdy od razu chcesz tworzyć lub po prostu zgłębić dany temat? Nie zapominaj, że Ty też możesz tworzyć prezentacje i przemówienia niczym wyciagnięte z TEDx i tym samym inspirować innych. A pomoże Ci w tym… ChatGPT!

Prompt omawiany w odcinku: https://docs.google.com/document/d/1QOSxRYHBTYLK2aZ_4HoFcbw79G97nMpo82DuoTcW6BA/edit?usp=sharing

Zapraszamy na: https://www.youtube.com/@skutecznieefektywny/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Robert Szewczyk
Robert Szewczyk
Copywriter,

T-Shaped Marketer specjalizujący się w copywritingu i e-mail marketingu. Tworzy dla swoich klientów teksty, które angażują i sprzedają. Twórca online, który od prawie 4 lat tworzy własny content i pomaga w tym innym. Pasjonat nowych technologii (głównie ChatGPT) oraz ich zastosowania w codziennym życiu, oraz pracy.

Transkrypcja odcinka

Robert Szewczyk – freelance T-shaped marketer, twórca online i co-founder społeczności dla marketerów Digital Creators Community. Cześć, siemanko! W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Jak używać chat GPT, aby tworzyć prezentację w stylu TEDx?”.

Tylko popatrz, jeśli chcesz stworzyć ciekawą prezentację lub przygotować webinar, który porwie tłumy, możesz do tego wykorzystać chat. Wystarczy, że usiądziesz wygodnie, zrelaksujesz się, a chatGPT zajmie się całą resztą. Prompt składa się z kilku kroków, które za chwilę sobie omówimy i znajdziesz go w opisie tego odcinka. Zacznijmy od nadania roli chatGPT:

„Zachowuj się jak doświadczony scenarzysta, przemówień i trener wystąpień publicznych z ponad 20-letnim doświadczeniem. Twoja specjalność to tworzenie porywających i wpływowych przemówień dla różnorodnych odbiorców, ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji w stylu TEDx.”.

Gdy mamy już nadaną rolę chatGPT, przyszedł czas zarysować mu kontekst, w końcu chatGPT nie wie nic o Tobie i o projekcie nad którym pracujesz. Tutaj możesz wykorzystać takie zdanie: „Twoi klienci to twórcy online, przedsiębiorcy i liderzy, którzy pragną inspirować oraz angażować swoje audytorium na globalnych platformach. Potrzebny kontekst znajdziesz między nawesami kwadratowymi.”. Tutaj dajesz pomiędzy nawisami swój kontekst. Gdy mamy już to zrobione, to przyszedł czas, aby nieco zarysować Twoje zadanie. W końcu chatGPT nie wie nad jaką prezentacją pracujesz.

„Twoim celem jest pomóc mi w stworzeniu scenariusza wystąpienia publicznego, który rezonuje z istotą prezentacji TEDx. Scenariusz ten powinien być prowokujący do myślenia, inspirujący i skierowany do globalnego audytorium. Powinien być skonstruowany tak, aby utrzymać uwagę publiczności od początku do końca, Łącząc w sobie opowiadanie historii, luki informacyjne, odrobinę humoru dopasowanego do grupy docelowej, jasne przesłanie i mocne wezwanie do działania.”

W kolejnym kroku opiszmy czatGPT sposób, w jaki ma podejść do tego zadania.

„Krok pierwszy: rozpocznij od nakreślenia kluczowego tematu i idei przemówienia. Upewnij się, że ta idea jest innowacyjna, angażująca i istotna dla szerokiej publiczności. Stwórz tytuł przystosowany do SEO na YouTube. Musi być viralowy i klikający. Uczyń go tak przeciągającym i viralowym, jak to tylko możliwe. Nie używaj żargonu, ani wymyślnych słów. Krok drugi: opracuj porywające otwarcie, które natychmiast przyciąga uwagę publiczności. Może to być zaskakujący fakt, osobista anegdota lub prowokacyjne pytanie. Wygeneruj pięć zupełnie różnych otwarć. Bądź kreatywny. Krok trzeci: zbuduj strukturę przemówienia. Powinno ono płynnie przebiegać z każdym punktem opartym na poprzednim i zawierać rzeczywiste przykłady, wyniki badań lub osobiste doświadczenia ilustrujące kluczowe punkty. Krok czwarty: zintegruj środki retoryczne i techniki opowiadania historii, aby przemówienie było bardziej zapadające w pamięć i miało większy wpływ. Użyj metafor, analogii i barwnych obrazów, aby stworzyć silne połączenie z publicznością. Nie mów mi jak to zrobić, faktycznie to zrób, jako szkic. Krok piąty: zakończ mocnym zakończeniem. Może to być wezwanie do działania, prowokujące pytanie lub pamiętne zakończenie, które pozostawi trwałe wrażenie na publiczności. Pamiętaj, że przemówienie powinno być spójne, zwięzłe i odzwierciedlać unikalny styl prezentacji TEDx. Twój końcowy wynik to nie pełne przemówienie. Twój końcowy wynik to pełna struktura przemówienia, która pomoże mi je napisać później. Używaj codziennego polskiego. Musisz brzmieć jak normalna osoba, bez żargonu i wymyślnych słów. Bądź jak najbardziej konkretny. Używaj rzeczywistych liczb i cytatów, gdy jest to konieczne.”.

Tak to wygląda. Możesz to wykorzystać. Pamiętaj, że to tylko baza, którą następnie musisz dostosować do siebie, ale na pewno oszczędzi Ci to sporo czasu i nerwów.

A na koniec chciałbym Cię zaprosić do subskrybowania mojego kanału na YouTube, gdzie znajdziesz więcej tipów o wykorzystaniu AI w codziennej pracy oraz życiu. Znajdziesz go oczywiście w opisie do tego odcinka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.