Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E25

Jak wykorzystać listę klientów, żeby optymalizować Google Adsy? (Łukasz Chwiszczuk)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Dowiedz się, jakie korzyści niesie ze sobą wykorzystanie funkcji Customer Match w kampaniach reklamowych. A oprócz tego — jak działa i w jaki sposób poprawi skuteczność Twoich reklam?

Zapraszamy na: Zapraszamy na: https://www.youtube.com/c/PoradyinowościGoogleAdsŁukaszChwiszczuk

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek

Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Łukasz Chwiszczuk
Łukasz Chwiszczuk
Google Ads Expert,
Łukasz Chwiszczuk

Certyfikowany trener Google Ads. Zwolennik optymalizacji i wyciągania maksymalnych efektów z każdej kampanii. Od kilkunastu lat prowadzi kampanie reklamowe w Google Ads dla małych, średnich i bardzo dużych firm. Prelegent na wielu konferencjach branżowych m.in. głosami publiczności zwycięzca konferencji I love Marketing. Twórca kanału „Porady i nowości Google Ads” w serwisie YouTube, autor kursu dotyczącego Google Ads. 

Przeprowadzał szkolenia dla takich firm jak: Google, Sprawny Marketing, Auchan, Polska Press, Marketing w Praktyce. Od 5 lat wykładowca na Podyplomowych Studiach Marketingu Internetowego  w Szkole Głównej Handlowej.

Transkrypcja odcinka

Tematem dzisiejszego odcinka będzie lista klientów, czyli tak zwana “customer match”. Co to oznacza? No to, że możecie wyjąć sobie Waszą listę klientów, czyli Wasze adresy mailowe klientów, którzy u Was na przykład kupują i wrzucić to do reklamy w Google’u, dzięki czemu system będzie mógł zmatchować sobie taką bazę, czyli sprawdzić: “ej, ta osoba ma na tym koncie konto google’owe, przez to będę mógł tam puszczać reklamę” albo też powie: “ej, ta osoba nie ma tam konta google’owego i ją po prostu wyrzucę”. I warto pamiętać o tym, że konto Google to naprawdę jest całkiem sporo adresów mailowych, bo posiada je każdy, kto ma na przykład komórkę z Androidem, każdy, kto miał jakiś kontakt z narzędziami Google’a, więc tego jest całkiem dużo. OK. Ale po co w ogóle się to robi? Jeżeli taką bazę klientów wrzucacie sobie do systemu Google Ads’owego, to potem możecie ją wykorzystywać do kierowania kampanii, czyli możecie na tych ludzi na przykład puścić osobno sobie kampanię bądź też ich wykluczyć. Ktoś u Was coś kupił, nie będzie potrzebował Waszych usług przez dłuższy czas, a na przykład może się cały czas łapać w Wasze kampanie, to dzięki wykluczeniu nie będzie trzeba na nich tracić budżetu. O czym… O czym jeszcze warto pamiętać przy takiej liście klientów? No o tym, że tą listę klientów warto posegmentować. Na przykład osoby, które zapisały się do newslettera, osoby, które kupują u Was o wysokiej wartości produkty albo o wysokim średnim koszyku, albo osoby, które kupują o niskim średnim koszyku, dzięki czemu możecie, po pierwsze, no zmieniać przekaz, możecie też zmieniać oczywiście to, co reklamujemy, dzięki czemu segmentacja pozwoli nam właśnie na bardziej skuteczne wykorzystanie tej funkcjonalności. Co ważne też, ta funkcja będzie zyskiwała w czasie dosyć dużo na znaczeniu, czyli jak w 2024 Chrome powie cookies’om “pa, pa”, to będziemy mieli wielki problem, żeby do tych ludzi powracać. Natomiast no, mail zawsze zostanie, tak mi się przynajmniej wydaje, dzięki czemu do tych użytkowników będziemy mogli bez problemu powrócić. To, co się jeszcze dzieje teraz w reklamie w Google’u, to wielka automatyzacja właśnie związana z tą listą klientów, czyli system Google szuka wielu możliwości, w jaki sposób można to zintegrować. Czyli ktoś u Was coś kupuje w sklepie, ten sklep zapisuje ten mail w CRM-ie, z tego CRM-a leci to do systemu google’owego, system google’owy wykorzystuje to do optymalizacji, żeby docierać do bardziej właściwych użytkowników. Więc… Robi się powoli taka maszynka, że jeżeli ktoś coś kupi, to ten zakup, ten adres mailowy jest wykorzystywany do tego, żeby ta reklama działała jeszcze lepiej. Mam nadzieję, że Wam się podobało. Jeżeli potrzebujecie jakiejś pomocy z reklamą w Google’u, to zapraszam – lukaszchwiszczuk.pl i można mnie też znaleźć na YouTubie. Dzięki za uwagę!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.