Konrad Kowalik – Performance Marketing Expert w Orange Polska. Cześć, witam Was serdecznie. W tym odcinku poruszę temat: kampanie komunikacyjne a performancowe, czyli o tym, jak zwiększyć sprzedaż w digitalu.
Temat dzisiejszego odcinka niby oczywisty, a jednak do końca taki nie jest. Przecież każdy szuka złotego środka, co zrobić, żeby więcej zarobić. Pewnie nie odkryję Ameryki, ale warto przypomnieć, że każda kampania komunikacyjna, tzw. zasięgowa, powinna mieć mocne wsparcie działań performance’owych. Ale czy tak jest? Niestety, przykłady z rynku pokazują, że niekoniecznie.
A co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w digitalu? Przede wszystkim trzeba dobrze zaplanować działania, aby te działania wzajemnie się crossowały, wzajemnie wspierały, a także należy analizować. Musimy dokładnie przeanalizować sezonowość danego produktu, dzięki czemu będziemy mogli dokładnie dopasować działania zarówno zasięgowe, jak i sprzedażowe do potencjału w danym okresie czasu. Będziemy mogli odpowiednio zarządzić budżetem, dostosowując go pod popyt. Będziemy mogli zaplanować kalendarz promocji. Powinniśmy analizować słowa kluczowe. Możemy użyć takich narzędzi do analiz słów kluczowych jak: Keyword Planner AdWordsowy, Google Suggest, Google Search Console, Google Trends, Semstore czy Answer the Public. Powinniśmy analizować dokładnie oferty naszej konkurencji, ceny, promocje, rabaty, akcje promocyjne, akcje czasowe, żeby móc na nie szybko i zwinnie odpowiadać, a także, jak już wspomniałem na początku, pamiętajmy o crossowaniu kanałów. Niech za działaniami zasięgowymi, takimi jak filmy na YouTube, posty zasięgowe, artykuły branżowe; czy również metodami tradycyjnymi, takimi jak ATL, telewizja czy radio, idą działania stricte nastawione na sprzedaż, czyli reklamy w Google, Facebook, remarketing, mailingi, banery natywne i tym podobne, dzięki czemu osiągniemy sukces. Nie zapominajmy proszę też o testowaniu. Zawsze fajną praktyką jest zostawić około 10% budżetu na nowości warte sprawdzenia.
To wszystko w tym odcinku. W przypadku pytań zapraszam na mój profil na Linkedinie i zachęcam do słuchania innych odcinków podcastu. Pozdrawiam!
0 komentarzy