Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E69

Jak zwiększyć sprzedaż w digitalu? Kampanie komunikacyjne a performancowe (Konrad Kowalik)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Nowi klienci nie przyjdą ot tak, a Ty musisz podjąć decyzję, jak ich przyciągnąć. Pytań jest wiele, m. in. czy tworzyć kampanie komunikacyjne czy performancowe? A może jedne i drugie?

Zapraszamy na: https://pl.linkedin.com/in/konrad-kowalik

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Zainspiruj się

Ten odcinek prowadzi:

Konrad Kowalik
Konrad Kowalik
Performance Marketing Expert,
Orange Polska

W Digital Marketingu działa od kilku lat, swoje kroki stawiał jako specjalista od Google Ads w G-Partner, następnie w bankowości jako jeden z pierwszych członków in-housowego zespołu sprzedażowego PKO BP, obecnie Expert od Performance Marketingu w Orange Polska. Prywatnie fan marketingu, scruma, rozwoju osobistego, podróży i sportu.

Transkrypcja odcinka

Konrad Kowalik – Performance Marketing Expert w Orange Polska. Cześć, witam Was serdecznie. W tym odcinku poruszę temat: kampanie komunikacyjne a performancowe, czyli o tym, jak zwiększyć sprzedaż w digitalu.

Temat dzisiejszego odcinka niby oczywisty, a jednak do końca taki nie jest. Przecież każdy szuka złotego środka, co zrobić, żeby więcej zarobić. Pewnie nie odkryję Ameryki, ale warto przypomnieć, że każda kampania komunikacyjna, tzw. zasięgowa, powinna mieć mocne wsparcie działań performance’owych. Ale czy tak jest? Niestety, przykłady z rynku pokazują, że niekoniecznie.

A co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w digitalu? Przede wszystkim trzeba dobrze zaplanować działania, aby te działania wzajemnie się crossowały, wzajemnie wspierały, a także należy analizować. Musimy dokładnie przeanalizować sezonowość danego produktu, dzięki czemu będziemy mogli dokładnie dopasować działania zarówno zasięgowe, jak i sprzedażowe do potencjału w danym okresie czasu. Będziemy mogli odpowiednio zarządzić budżetem, dostosowując go pod popyt. Będziemy mogli zaplanować kalendarz promocji. Powinniśmy analizować słowa kluczowe. Możemy użyć takich narzędzi do analiz słów kluczowych jak: Keyword Planner AdWordsowy, Google Suggest, Google Search Console, Google Trends, Semstore czy Answer the Public. Powinniśmy analizować dokładnie oferty naszej konkurencji, ceny, promocje, rabaty, akcje promocyjne, akcje czasowe, żeby móc na nie szybko i zwinnie odpowiadać, a także, jak już wspomniałem na początku, pamiętajmy o crossowaniu kanałów. Niech za działaniami zasięgowymi, takimi jak filmy na YouTube, posty zasięgowe, artykuły branżowe; czy również metodami tradycyjnymi, takimi jak ATL, telewizja czy radio, idą działania stricte nastawione na sprzedaż, czyli reklamy w Google, Facebook, remarketing, mailingi, banery natywne i tym podobne, dzięki czemu osiągniemy sukces. Nie zapominajmy proszę też o testowaniu. Zawsze fajną praktyką jest zostawić około 10% budżetu na nowości warte sprawdzenia.

To wszystko w tym odcinku. W przypadku pytań zapraszam na mój profil na Linkedinie i zachęcam do słuchania innych odcinków podcastu. Pozdrawiam!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.