Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E19

Jaka strategia zwiększy wydajność i ROI w ekosystemie Meta? (Alina Lysychkina)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Zwiększ efektywność swoich działań – jakie są najlepsze praktyki do wykorzystania na Twoim koncie reklamowym Meta.

Zapraszamy na: https://www.linkedin.com/in/wwwebwoman/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek

Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Alina Lysychkina
Alina Lysychkina
Head of Growth,
adcookie

Head of Growth w adcookie • TOP-3% Growth Mentor • Google WTM Ambassador • Prowadząca zajęć z E-commerce & Google Analytics w Wyższej Szkole Bankowej.

Posiada doświadczenie zawodowe w start upach, e-commerce, agencjach i korporacjach. Od ponad 10 lat sukcesywnie tworzy i realizuje strategie marketingowe, zwiększa przychody, pozyskuje użytkowników i zwiększa świadomość marek zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.

Decyzje zawsze opiera na danych, logicznym rozumowaniu, myśleniu strategicznym i doświadczeniu biznesowym. Współpracowała z takim markami jak:GLOV, Pan Pomidor, PwC, 1+1 media, Maro home, TimeOut, Wedgewood Wedding, Selsey, FFiL Śnieżka

Transkrypcja odcinka

Tematem naszej dzisiejszej rozmowy będzie meta performance 5. We wrześniu 2022 roku po Performance Marketing Submit Meta zaprezentowało marketingowcom swoje pomysły na temat zwiększania efektywności w 2023. Meta wprowadziło Playbook, który jest prostą strategią zwiększania wydajności i zwrotu z inwestycji nie tylko w ekosystemie Meta. Zastosowanie zaproponowanych taktyk powinno umożliwić uzyskanie najlepszego performansu w 2023. Pierwsza taktyka to jest uproszczenie konta. Ta taktyka jest już aktualna od kilku dobrych lat. Posiadanie na koncie od 3 do 5 kampanii pozwala na zmniejszenie fazy learningu. Wiadomo, że kampanie są oparte o maszynowe uczenie się i zbierają dane codziennie. Jednak zaleca się, aby mieć mniej niż 20% kampanii w fazie aktywnego uczenia się. Konto wchodzi w tę fazę za każdym razem, gdy tworzymy nowe zestawy reklam lub wprowadzamy istotne zmiany w istniejącej reklamie, zestawie reklam albo kampanii. W tej fazie system dostarczenia reklam Meta uczy się więcej o grupie docelowej, do której chcemy dotrzeć, pora dnia wyświetlenia reklamy oraz wybranych miejscach docelowych i kreacjach. Dlatego warto pamiętać o prostej zasadzie od 3 do 5 kampanii na koncie, mniej niż 20% kampanii uczących się. Taktyka numer dwa – współpraca z twórcami. Tutaj głównie chodzi o kontent, który wykorzystujemy w naszych kampaniach dlatego, że zaleca się jak najczęściej wykorzystywać kontent stworzony przez użytkowników marki, czyli [niezrozumiałe 00:01:55] pozwalający zdobywać zaufanie poprzez oryginalne i autentyczne treści. Meta zaleca, aby poprzez reklamę budować relacje z obecnymi i nowymi klientami. Wewnętrzne badanie reklamodawców ekomerc w Meta wykazało, że dodanie takich reklam potrafi zwiększyć sprzedaż o 39% i obniżyć mediany o 19% w stosunku do docelowego CPA. Próba wait listingu kampanii z influencerami jest bardzo dobrą taktyką i polecam, aby zainwestować w nią nawet do 10% budżetu na pierwsze testy, a później skalować takie kampanie, które faktycznie będą miały dobre efekty. Dodatkowo na uwagę zasługuje różnorodność kreacji. Dywersyfikacja kreacji pozwala na osiągnięcie większych zasięgów bardziej zaawansowanych użytkowników i większe ilości ruchu na stronie docelowej. Można to robić na kilka sposobów. Zmieniać format kreacji pojawiając się w nowych miejscach docelowych, testować nowe formaty jak wideo albo reals i na pewno nie uda się skalować konta tylko w [niezrozumiałe 00:03:06]. Więc trzeba testować więcej formatów, kreacji, wideo, sprawdzać co działa, dodawać nowe linie i rubryki w swojej strategii kreatywnej, aby nie narażać się tylko na krótkoterminową efektywność kampanii. Taktyka numer 4 – koncepcja kreatywna. Wraz z testami wizualnego przekazu marki trzeba testować również komunikaty do danej grupy odbiorców. Kreatywna koncepcja musi przypadać do gustu różnym kohortom klientów. Dzięki dostosowaniu komunikatów można osiągnąć o 17% niższy CPA i o 21% więcej nowych klientów. Dlatego warto pamiętać, że kontent musi iść w parze z wizualizacją. Taktyka numer 4 – kontrola jakości Conversion API. W API konwersji to jest bezpośrednie i niezawodne połączenie między Meta a Twoimi danymi marketingowymi, które są przekazywane bezpośrednio z serwera do serwera. Conversion API pomaga optymalizować targetowanie i personalizację reklam i co jest najlepsze, rzeczywiście obniża koszt działania i dokładniej mierzy wyniki kampanii. Najbardziej niezawodnym połączeniem do mierzenia wyników kampanii w Meta jest używanie conversion API wraz z Pixelem. Warto również zwracać uwagę na poprawę wyniku jakości dopasowania do wydarzeń, czyli wykorzystanie wyniku AMQ, który można zobaczyć sobie w zakładce dopasowanie wydarzenia w szczegółach wydarzenia na serwerze. Wyższy wynik AMQ oznacza, że zdarzenia zwiększą prawdopodobieństwo, będą pozwalać na uzyskanie większej ilości konwersji i obniżenie kosztu za wynik. Ostatnia, a być może najważniejsza taktyka, weryfikacja wyników biznesowych. Przede wszystkim powinniście być świadomi tego, jaki jest cel biznesowy, później ustalić sobie taktykę na jego osiągnięcie, a przed uruchomieniem działań powinniście się upewnić, że jesteście w stanie dokładnie to przeanalizować. Analizując wyniki warto również zwrócić uwagę na to, że modele atrybucji oparte na plikach cookies z ostatniego kliknięcia nie mierzą pełnej wartości reklamy, ponieważ nie uwzględniają historii zachowań konsumentów na różnych urządzeniach. Czasami warto sobie zrobić testy conversion lift, które pomagają zrozumieć prawdziwy wpływ inwestycji w Meta na wzrost konwersji w serwisie. To jest wszystko na dziś. Napisz do mnie na LinkedIn, aby skonsultować proces albo otrzymać szablon, który pozwoli wyliczyć optymalną ilość zestawów reklam, którą powinieneś uruchomić na swoim koncie Meta.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.