Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E63

Jakich błędów unikać rekrutując się do zespołu marketingu? (Natalia Kamecka)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Wyzwania w drodze po wymarzoną pracę? Dobre CV, zadania i rozmowy rekrutacyjne – niby standard, ale zdziwiłoby Cię, jak wiele osób popełnia błędy. Jak bezboleśnie i przede wszystkim skutecznie przejść przez proces rekrutacji?

Zapraszamy tutaj: https://applover.com/podcast/

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Natalia Kamecka
Natalia Kamecka
CMO,
Applover

CMO w Applover, software house z miasta 100 mostów. Od momentu dołączenia do Applover została wyróżniona przez Financial Times w rankingu „FT 1000” w 2023 r. oraz w kategorii Fast 50 w latach 2020 i 2021 przez Deloitte. Marketerka z ponad 11-letnim doświadczeniem w marketingu w branży e-commerce i IT, tworząca i realizująca długoterminowe strategie marek, PR i mediów społecznościowych. Biegła w interpretacji i analizowaniu danych w celu napędzania wzrostu. Uwielbia pomysły marketingowe oparte na danych. W 2023 roku została wyróżniona w rankingu Strong Women in IT.

Transkrypcja odcinka

Natalia Kamecka – CMO w firmie Applover. Cześć! W tym odcinku odpowiem na pytanie: „Jakich błędów unikać rekrutując się do zespołu marketingu?”.

Wiele razy prowadziłam rekrutację do zespołu marketingu. Były to bardzo różne stanowiska i miałam styczność z wieloma różnymi CV i jakiej osobami. Chętnie podzielę się z Tobą swoim doświadczeniem i podpowiem, na co zwrócić uwagę, by zwiększyć swoje szanse w rekrutacji.

Po pierwsze, zwróć uwagę na swoje CV. Od kilku lat w trendzie jest dodawanie w CV naszego docelowego stanowiska, czy takiego, o które chcemy się ubiegać. No właśnie. Jeśli rekrutujesz się na stanowisko Growth Specialist, nie przekonujesz rekruterów, mając w CV napisane Project Manager. To sugeruje, że zależy Ci na zupełnie innym stanowisku i że wysyłasz to samo CV do wielu miejsc. O ile jako marketerzy wiemy wiele o personalizacji w naszej pracy, tak często zapominamy o tym, jeśli przychodzi do sprzedaży naszych usług w rekrutacji. CV należy potraktować jako pierwszy moment styku użytkownika, czyli pracodawcy z marką pracownika.

Jeśli chodzi o CV, upewnij się też, że jest zrozumiałe dla innych, że jego układ treści i ich rozmieszczenie składają się w logiczną całość. Podeślij CV do zaprzyjaźnionej osoby i poproś o feedback. Widziałam CV, których naprawdę zdarzało mi się nie rozumieć; gdzie układ próbował być bardzo kreatywny, ale przez to jego odbiór był zupełnie zaburzony. Jeśli mam niejasny komunikat związany z Twoim CV, skąd mam mieć pewność, że będziesz wiedzieć, jak zaadresować potrzeby naszych klientów na tym stanowisku. Jasny przekaz to podstawa. Zwróć też uwagę na chronologię w swoim doświadczeniu i wypunktowaniu tych zadań czy osiągnięć, które mogą być istotne na stanowisku, na które aplikujesz. Postaraj się dopasować swoje CV do konkretnych punktów w ogłoszeniu. To zwiększy Twoje szanse na przejście do kolejnego etapu rekrutacji.

Po drugie, zadanie rekrutacyjne. Jeśli CV zostało zweryfikowane poprawnie i dostaniesz zadanie, to zwróć uwagę na to, o co proszą osoby rekrutujące. Jaka ma być forma zadania, co masz przygotować, co masz pokazać? Zazwyczaj zadania mają zweryfikować Twoje doświadczenie i pokazać Twój sposób myślenia, ale też umiejętność czytania ze zrozumieniem. Jeśli ktoś prosi o zadanie w pliku PDF, to nie wysyłaj go w treści maila czy Excelu, bo pokazujesz, że czytasz nie ze zrozumieniem i nie zwracasz uwagi na potrzeby osób rekrutujących.

Po trzecie, rozmowa kwalifikacyjna. To najczęściej ostatni etap procesu rekrutacyjnego. Często też ten najbardziej stresujący dla kandydatów. Przygotuj się. Wiedz dokładnie z kim rozmawiasz, co robi ta firma, wypisz sobie pytania, które mogą być dla ciebie istotne przed podjęciem decyzji, czy chcesz pracować w danym miejscu. Pamiętaj, że to rozmowa – uczestnicz w niej aktywnie, dopytuj, pokaż swoje zainteresowanie danym stanowiskiem, zespołem czy firmą. Aktywni kandydaci robią zazwyczaj lepsze pierwsze wrażenie, więc może to zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie. To, co warto też wziąć pod uwagę, to konkretne odpowiadanie na pytania. Jeśli ktoś Cię prosi o opowiedzenie o jednym case study z Twojego doświadczenia, opowiedz o jednym i powiedz, że możesz opowiedzieć o jeszcze kilku, ale nie opowiadaj o nich od razu. Osoby rekrutujące Cię mają zazwyczaj przygotowane pytania i chcą Cię dobrze poznać. Gdy zaczniesz opowiadać zbyt dużo w jednym temacie, może nie starczyć Wam czasu na inne kwestie. To, co nie jest też dobrze postrzegane, to zbyt negatywne wypowiedzi o poprzednich pracodawcach. Zostań przy konkretach. Nie oczerniaj innych. Rynek jest mniejszy niż myślisz i wszystko można dość łatwo zweryfikować. Poza tym, coraz więcej rozmów rekrutacyjnych ma dziś miejsce online, zdalnie. Upewnij się, że masz spokojną przestrzeń do rozmowy, że nie będzie podczas rozmowy innej osoby w pomieszczeniu, która mogłaby Cię rozproszyć. W większości miejsc pewnie nie będziesz potrzebować ubrać się bardzo elegancko, ale zadbaj o to, by nie być np. w piżamie, czy nie palić vape’a, który co kilka minut zasłania dymem całą Twoją twarz, czym zakłóca odbiór Ciebie. Rozmowa rekrutacyjna to jednak bardziej formalna sytuacja i nawet w bardzo przyjaznym miejscu pracy chcesz się zaprezentować profesjonalnie i jak najlepiej sprzedać siebie.

Na koniec chciałabym zaprosić Cię do subskrybowania podcastu, który tworzymy w Applover – „Keep IT Healthy” w którym popularyzujemy korzyści jakie branża medyczna czerpie z IT. Link znajdziesz w opisie odcinka. Dobrego dnia!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.