Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E52

Jakie są najczęściej popełniane błędy w ramach działań EB? (Beata Uliasz)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Prowadzisz działania employer brandingowe? Warto wiedzieć, czego się wystrzegać. Poznaj najczęściej popełniane błędy w EB — w końcu, jak to mówią, przyjaciół należy trzymać blisko, a wrogów jeszcze bliżej.

Zapraszamy na: www.linkedin.com/in/beata-uliasz

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Beata Uliasz
Beata Uliasz
Employer Branding Expert,
Capgemini

Ekspertka w obszarze Employer Branding, od 10 lat związana z firmą Capgemini Polska. Z wykształcenia psycholożka. Prywatnie mama, żona i dusza towarzystwa 🙂

Transkrypcja odcinka

Beata Uliasz – Senior Brand Communication Specialist w Capgemini Polska. Tematem odcinka są najczęstsze błędy popełniane przez firmę w ramach działań employer brandingowych.

Employer branding to nic innego jak budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy. Zatrzymajmy się więc przy tym pierwszym zdaniu. Kluczowym popełnianym błędem jest zajmowanie się tylko tym, co dotyczy osób z zewnątrz, a więc potencjalnych kandydatek i kandydatów. A to przecież wewnątrz jest siła, która napędza cały employer branding. Nie ignoruj więc potrzeb swoich pracowników i ich zdania.

Kolejnym błędem jest brak spójności między stanem faktycznym a marzeniami. Wizerunek pracodawcy nie może być oparty o to, co mi się wydaje, czy o to, co się sprzedaje. Wizerunek to realne doświadczenia pracowników i kandydatów. Dlatego tak ważne jest przeprowadzanie badań opinii wewnątrz i na zewnątrz firmy. Jak jesteśmy przy employee experience, zauważcie, jak wiele pracodawców zapomina o exit interview i całym procesie odchodzenia pracownika. To, jakie pracownik ma odczucia podczas rozstania, jest cenną informacją, jaką przekaże dalej i czy będzie chciał do nas wrócić. Wspomniałam też kandydatów, a więc candidate experience. Ile razy Ty lub znajoma Ci osoba zachęcona ofertą rekrutera, poprzedzoną oczywiście kilkoma wiadomościami na LinkedIn, wzięła udział w procesie rekrutacji, a na koniec, po paru rozmowach, dostała jedynie automatycznego maila z systemu z informacją „panu, pani już podziękujemy”. Czy to nie jest policzek? Jaka więc jest końcowa opinia tego kandydata o firmie? No chyba nie trzeba już mówić.

Wracając do pracowników. Czy firmy angażują ich w działania brandingowe? To przecież oni są najlepszymi ambasadorami marki. Czy pracodawca potrafi skutecznie inicjować zaangażowanie swoich pracowników? To temat bardzo szeroki, o którym warto oczywiście stworzyć osobny odcinek. Dlatego teraz zostawię Was z taką refleksją. Czy tworząc działania brandingowe pamiętasz o budowaniu employee engagement?

Wspomnę jeszcze o dwóch częstych błędach. Jednym jest brak pomiaru. Jeśli wydaje Ci się, że działań EB nie da się mierzyć, to jesteś w wielkim błędzie. Liczby i feedback to klucz do sukcesu. Regularnie sprawdzaj czy to, co robisz, działa i zamierzony efekt został osiągnięty. Badaj pracowników oraz kandydatów w procesie i po jego zakończeniu. Czy wiesz, jak wygląda rotacja w twojej firmie? Dlaczego pracownicy odchodzą? Czy sprawdzasz, jak niosą się posty na fanpage’u? Czy rośnie zaangażowanie w lajki, w komentarze? Czy działania na targach, wydarzeniach, konferencjach dają Ci realne zainteresowanie grupy docelowej, CV, wzrost zapisów do newslettera? Czy ilość aplikacji po wydarzeniu i w trakcie wzrosła? Czy może wejść na stronę pracodawcy było więcej i ile czasu spędzili na niej odwiedzający? Wymieniać można jeszcze długo.

Na koniec zostawiłam benchmarking. Jeśli tego nie robisz, zacznij. W ten sposób sprawdzisz, jaka jest pozycja Twojej firmy na rynku. Co robią inne firmy? Inspiracja praktykami konkurencji może otworzyć Ci oczy. Zawsze jest coś, co możemy zrobić lepiej.

Tworząc dla Was ten odcinek, bazowałam na wiedzy, którą zdobyłam w Capgemini, pracując tutaj przez 10 lat. Bazowałam też na własnym doświadczeniu i obserwacji. Jeśli ten odcinek Ci się spodobał i chcesz wymienić się spostrzeżeniami, zapraszam do kontaktu na LinkedIn. Link do mojego profilu znajdziesz w opisie odcinka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.