Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E40

Jakie są najlepsze sposoby prowadzenia komunikacji w ramach employer brandingu? (Joanna Pietrzyk)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Rola komunikacji employer brandingowej w procesie rekrutacji oraz w budowaniu wizerunku pracodawcy jest kluczowa. Posłuchaj rad i wskazówek od ekspertki w dziedzinie EB, aby Twoje przyszłe kampanie odniosły sukces.

Zapraszamy na: https://open.spotify.com/show/595mp3BR5HLieNxHBBhjaT?si=4132fda82b144efa

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek

Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Joanna Pietrzyk
Joanna Pietrzyk
Senior Brand Communication Specialist,
Capgemini

Absolwentka Marketingu Internetowego XX AGH.  Pierwsze doświadczenie zaczęła zdobywać podczas studiów w organizacji studenckiej AIESEC. Natomiast już od ponad 5 lat zajmuje się szeroko rozumianym Employer Brandingiem w firmie Capgemini. Praca pozwala jej rozwijać swoje pasje, jakimi są podcasty i  filmy. Prywatnie zafascynowana muzyką z winyli i oglądaniem reklam.

Transkrypcja odcinka

Tematem odcinka jest komunikacja w employer brandingu. Kampanie employer brandingowe to niesamowicie ważny element całej strategii rekrutacyjnej, pozwalający na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, przez co też zwrócenie uwagi najlepszych kandydatów. Od czego więc zacząć i jak prowadzić swoje działanie, aby kandydaci w ciekawej formie mogli poznać Twoje przedsiębiorstwo? Przed wdrożeniem kampanii zastanów się, jaka jest tożsamość Twojej marki, jak Twoja firma jest postrzegana, z czym kojarzona, kim są Twoi pracownicy i za co cenią pracę w Twojej firmie. Następnie pomyśl, jak chcesz, aby była postrzegana, jakie są Twoje cele. Ostatni punkt to tak naprawdę zastanowienie się, jak może wyglądać Twoja droga do osiągnięcia tego celu. Zacznijmy od tego, jak dotrzeć do kandydatów. No cóż, opcji mamy na pewno wiele. Przede wszystkim zacznij od dopracowania swojej zakładki “kariera”. Jak wynika z raportu strona “kariera” z perspektywy kandydata, 85% kandydatów wciąż szuka informacji o pracodawcy na stronie firmy. Jest to jeden z elementów, który najbardziej interesuje kandydatów. Ważne jest więc, aby strona była jak najbardziej użyteczna, ale też atrakcyjna. Jakie informacje powinny się tam pojawić? Przede wszystkim aktualne oferty pracy, opisy stanowisk, benefity, ale również informacje o procesie rekrutacji. Portale pracy to kolejny ważny kanał wykorzystywany w employer brandingu. Dzięki dobrze przygotowanym ofertom pracy można dotrzeć do osób, które aktywnie poszukują pracy. Instagram, LinkedIn, Facebook, a może TikTok? Kanały social mediowe dostępne na rynku moglibyśmy wymieniać bez końca. Pojawia się jednak pytanie, czy Twoja Marka powinna być obecna w każdym tym miejscu. No cóż, myślę, że niekoniecznie. Zastanów się jednak, gdzie obecnie są Twoi kandydaci, do których chcesz dotrzeć. Jednym z pomysłów coraz częściej wykorzystywanym przez marki jest wprowadzenie employee advocacy, czyli zaangażowanie marek osobistych pracowników do komunikacji zewnętrznej prowadzonej w social mediach. No właśnie, to w jaki sposób możemy komunikować się z naszymi pracownikami? Dobrze zarządzane wewnętrzne kanały komunikacji są ważne dla budowania silnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Ponownie, kanałów i sposobów jest mnóstwo. Z jednej strony mamy newslettery, regularnie wysyłane maile, które powinny być odpowiednio skonstruowane i czytelne. Ale co to znaczy odpowiednio skonstruowane? A no właśnie takie, które są przydatne Twoim pracownikom. Wiedzą oni, że znajdą tam najważniejsze informacje, newsy o ważnych zmianach czy też zachęcanie do aktywności, które aktualnie dzieją się w firmie. Ale przecież w newsletterach też możecie poszaleć. Dlaczego by na przykład nie wysłać newslettera w formie pliku dźwiękowego? Kolejnym kanałem, który może świetnie zadziałać i od wielu lat bardzo dobrze działa w Capgemini to “communities”. Mamy na przykład employer branding community. Jest to grupa ludzi, którzy aktywnie biorą udział w akcjach employer brandingowych w firmie. Są to osoby, z którymi konsultujemy wiele naszych aktywności. Ale jest też to grupa ludzi, która często sama wychodzi do nas z inicjatywami. Jednak komunikacja z pracownikami to nie tylko online. W Capgemini lubimy świętować różne okazje i tak od wielu lat tradycją jest u nas dzień dziecka, który co roku organizujemy pod hasłem “Kids Forever”. Jest to dzień, w czasie którego we wszystkich biurach w Polsce na pracowników czekają lody. W tym roku organizowaliśmy też śniadania na dzień przyjaźni czy wspólne celebrowanie otwarcia nowych biur. Poza funem, myślę, że też istotne są spotkania biznesowe, które można zorganizować w formie hybrydowej. W czasie takiego spotkania możesz opowiedzieć o planach czy podsumować poprzednie miesiące, a z drugiej strony sprawdzić, jakie pytania, obawy czy oczekiwania mają Twoi pracownicy. Oczywiście jest to tylko kilka przykładów, w jaki sposób możesz komunikować się ze swoimi kandydatami oraz pracownikami. W swoich działaniach nie ograniczaj się, bądź kreatywny, kreatywna i czerp inspiracje ze wszystkiego, co Cię otacza. Niezwykle ważna jest także elastyczność i reagowanie na otaczające Cię środowisko czy sytuację rynkową. Najlepszym przykładem jest tutaj rok 2020 i pandemia. Czas, w którym wszyscy musieliśmy reagować niezwykle szybko. Tak naprawdę z dnia na dzień wszystkie swoje aktywności offline’owe musieliśmy przenieść w online. W tym czasie w Capgemini zorganizowaliśmy slajdowiska podróżnicze. Były to spotkania prowadzone przez pracowników dla pracowników. A następnie zorganizowaliśmy także spotkania, w czasie których pracownicy mogli dzielić się swoimi innymi pasjami czy talentami. Pokazuje to też, że najczęściej wystarczy po prostu dobry pomysł wdrożony w odpowiednim miejscu i czasie. Nie zawsze każde kreatywne działanie employer brandingowe musi pochłaniać ogromne budżety. Kluczowe jest jednak to, aby wszystkie działania były spójne i skierowane do grupy docelowej, którą przecież Ty znasz najlepiej. Na koniec chciałabym zaprosić Cię do subskrybowania podcastów Capgemini Polska w Spotify czy innych aplikacjach do słuchania podcastu. Jest to przykład jednego z wielu działań employer brandingowych firmy. Link znajdziesz w opisie odcinka. Na dzisiaj to już wszystko. Dzięki wielkie!

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.