Marketingowe Tipy

Serial audio

S01E14

Sposoby na efektowny i efektywny RTM (Anna Ledwoń-Blacha)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

RTM czyli Real Time Marketing. Co robić, aby był udany?

Zapraszamy na: https://www.facebook.com/MoreBananas

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://cleverhearted.com i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka 1. sezonu podcastu: Simona Zelek

Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Anna Ledwoń-Blacha
Anna Ledwoń-Blacha
Co-founder & Creative Director,
More Bananas

Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główna organizatorka CRASH Mondays. Product marketing manager w startupie alloweat. Opiekunka kierunku Brand Manager na IMOK. 

Ewangelizatorka strategii marketingowych i komunikacyjnych. Zafascynowana człowiekiem i jego emocjami oraz psychologicznym podejściem do marketingu. 

Trenerka  – głównie w zakresie mediów społecznościowych, digital marketingu, strategii i customer experience. Z marketingiem związana od 11 lat, od 6 lat szkoli i prowadzi warsztaty. Na sali szkoleniowej – fizycznej jak i wirtualnej spędziła już ponad 2000 godzin. Była trenerka w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych, obecnie trenerka w IAB Polska. Współautorka kilku kursów e-learningowych. 

Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu. Zwyciężczyni jednej z edycji sprawny.marketing oraz ambasadorka Małopolskiego Festiwalu Innowacji.  Wykładowca studiów podyplomowych na Akademii Górniczo – Hutniczej, WSB w Gdańsku  czy Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. 

Pracowała z takimi klientami, jak: Pandora, Akamai, Venezia, Capgemini, PKL, DKMS, InPost, Pracuj.pl, eurobank, Zooksy, Hines, Nordea, mBank czy Lufthansa Global Services. Współtworzyła kampanie dla Akcja Menstruacja czy Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. 

Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Technologii informacyjnych w marketingu na Wyższa Szkoła Europejska oraz studia magisterskie z zakresu zarządzania i marketingu na Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie. Zafascynowana człowiekiem i jego emocjami. Zgłębia temat customer experience oraz nowych mediów. 

Prywatnie: 

Prywatnie grywa w gry planszowe, tworzy playlisty na Spotify i przynajmniej raz w miesiącu odwiedza jakiś festiwal lub koncert (a przynajmniej odwiedzała przed pandemią). Uwielbia książki, szczególnie fantasy oraz o uprawie roślin doniczkowych. Ma ich w domu około 50. Ma bzika na punkcie ziół i kwiatów ciętych. Kocha pleść wianki i układać bukiety. A od jakiegoś czasu dodatkowo zgłębia olejki eteryczne, Palo Santo i okadzanie.  Kocha odkrywać nowe rzeczy. Najlepiej codziennie. A największą pasją są: ludzie.

Transkrypcja odcinka

Zapewne pojęcie RTM-u, czyli Real-time Marketingu, jest Ci mniej lub bardziej znane. Real-time Marketing najczęściej kojarzymy z reagowaniem na sytuacje nieprzewidziane w czasie rzeczywistym. Nie wiem natomiast, czy wiesz, że jest to, na dobrą sprawę tylko 1/6 działań marketingowych, jak najbardziej takie treści możemy zaplanować. Ale ja dzisiaj chciałabym skupić się właśnie na tych działaniach nieprzewidzianych i niezaplanowanych.

Co najważniejsze, aby rzeczywiście tworzyć dobry Real-time Marketing, trzeba mieć oczy i uszy szeroko otwarte. Interesować się tym, czym interesuje się nasza grupa docelowa. Interesować się kinem, serialami, muzyką, książkami. Bywać na Discordzie, bywać na Twitchu. Bo bardzo często kiedy dana treść jest już obecna na innych stronach Facebookowych, czy na TikToku, czy na Instagramie i zauważamy ją w ten sposób na profilach innych marek. Jest już za późno. I jedyna rzecz, jaką możemy stworzyć, to tzw. odgrzewany kotlet. I na dobrą sprawę nikt na naszą treść nie zareaguje dobrze. Więc, po pierwsze, trzymaj rękę na pulsie, bywaj tam gdzie Twoja grupa docelowa, interesuj się tym czym Twoja grupa docelowa. Tutaj na pewno warto bywać na TikToku, czy na grupach dyskusyjnych, facebookowych. Po drugie, no właśnie, nie bądź odgrzewanym kotletem. Po trzecie, pamiętaj, aby treści oparte na Real-time Marketingu, były zgodne z pozycjonowaniem Twojej marki. Nie po wszystkie treści warto sięgać. No i też niezwykle ważna rzecz, co za dużo, to niezdrowo. Po pierwsze, jeżeli dany real-time, dana treść już dość mocno hula po sieci i czujemy takie przesycenie tą treścią, to nie jest zbyt dobry moment, żeby po nią sięgać. Natomiast, to też nie jest zbyt dobre, aby cały Twój profil był oparty tylko i wyłącznie na takich treściach.

Czy Real-time Marketing może być poniekąd niszowy? Jak najbardziej tak. Często może reagować na sytuacje niszowe, które doskonale zrozumie to tylko Twoja grupa docelowa. Jeżeli chcesz przyglądać się markom, które robią to dobrze, to odsyłam na nasze media społecznościowe, Morebananas. Warto tutaj również obserwować InPosta, Netflixa, czy chociażby Xcom, albo Coffeedesk. Natomiast, każdy profil, w pewnym momencie lepiej lub gorzej wykorzystuje działania Real-time Marketingowe. Jak robić to lepiej? Stworzyć procesy we własnej firmie. Często niezwykle ogromnym problemem jest proces akceptacji takich treści, który wszystko maksymalnie wydłuża i sprawia, że, no właśnie, jesteśmy odgrzewanym kotletem. Więc proces akceptacji i wytwarzania takich treści będzie kluczowy. I to powinna być pierwsza rzecz, którą stworzysz po odsłuchaniu tego odcinka podcastu.

A ja jeszcze raz zapraszam Cię do mediów społecznościowych MoreBananas. Do usłyszenia.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.