Marketingowe Tipy

Serial audio

S02E55

Kampanie Performance Max — co jeszcze trzeba o nich wiedzieć? (Łukasz Chwiszczuk)

(włącz odtwarzanie odcinka, a u dołu strony pojawi się player, dzięki któremu odcinek będzie leciał nawet, kiedy przejdziesz na inną stronę)

Słuchaj na naszej stronie lub w ulubionej aplikacji

Opis odcinka

Jak maksymalizować wyniki reklamowe w marketingu cyfrowym? Kampanie Performance Max umożliwiają reklamodawcom dotarcie do szerokiej, ale jednocześnie precyzyjnie określonej grupy docelowej. W pierwszym sezonie “Marketingowych Tipów” dowiedzieliśmy się jak działają takie kampanie. Co jeszcze należy o nich wiedzieć? Dowiedz się więcej o kampaniach Performance Max: https://seryjnimarketerzy.pl/jak-dzialaja-kampanie-performance-max-w-google-ads/

Zapraszamy na: www.lukaszchwiszczuk.pl

***

“Marketingowe Tipy” są podcastem marki Cleverhearted Showrunners, która wspiera firmy w produkcji podcastów i działaniach storytellingowych. Jeśli zastanawiasz się nad podcastem dla swojej marki, wejdź na https://www.cleverhearted.com/ i zamów bezpłatną konsultację.

Showrunnerka podcastu: Zuza Binkiewicz
Produkcja: Cleverhearted Showrunners

Ten odcinek prowadzi:

Łukasz Chwiszczuk
Łukasz Chwiszczuk
Google Ads Expert,
Łukasz Chwiszczuk

Certyfikowany trener Google Ads. Zwolennik optymalizacji i wyciągania maksymalnych efektów z każdej kampanii. Od kilkunastu lat prowadzi kampanie reklamowe w Google Ads dla małych, średnich i bardzo dużych firm. Prelegent na wielu konferencjach branżowych m.in. głosami publiczności zwycięzca konferencji I love Marketing. Twórca kanału „Porady i nowości Google Ads” w serwisie YouTube, autor kursu dotyczącego Google Ads. 

Przeprowadzał szkolenia dla takich firm jak: Google, Sprawny Marketing, Auchan, Polska Press, Marketing w Praktyce. Od 5 lat wykładowca na Podyplomowych Studiach Marketingu Internetowego  w Szkole Głównej Handlowej.

Transkrypcja odcinka

Łukasz Chwiszczuk – po wielu latach pracy w różnych agencjach i domach mediowych, postanowiłem zrobić coś po swojemu i założyłem mikro agencję Conversion Hunters. W skrócie – pomagamy naszym klientom łowić konwersje. W tym odcinku dowiesz się więcej na temat kampanii Performance Max, pewnych smaczków, które się pojawiły oraz jak to wszystko optymalizować. Zapraszam.

Tematem odcinka będą znowu kampanie Performance Max, ponieważ zmieniły się trochę i cały czas jest to dosyć nowy typ kampanii w Google Ads, natomiast potrafią przynieść bardzo fajne efekty, ale też potrafi nie zadziałać i być totalną tragedią. No dobra, co się zmieniło i co mamy fajnego i gdzie warto przełożyć nacisk albo co sprawdzić?

Po pierwsze, pojawiło się coś takiego w Performance Max jak tematy wyszukiwań, czyli możemy wskazać kampanii, od jakich fraz powinno rozpocząć się poszukiwanie tych konwersji, czyli możemy de facto wskazać słowa kluczowe, na jakich kampaniach Performance Max powinno się skupić na samym początku. Dodatkowo też w kampaniach Performance Max, z tego co udało mi się uzyskać, dowiedzieć i przetestować bardzo ważne są sygnały. Bardzo fajnie jakby te sygnały były typowo od Was, czyli jeżeli mamy remarketing na stronie, posługujemy się listami klientów, no to super byłoby zaimplementować to właśnie jako listę początkową do Performance Max, żeby te kampanie mogły się skupić w sumie to już na waszych obecnych klientach, ale potem na podstawie tych danych poszukać nowych klientów. Czyli wrzucamy taką listę remarketingową albo listę klientów, kampania Performance Max sobie na początku na nich działa, sprawdza co to jest, jak się zachowuje, czym się interesuje i potem ten zasięg zaczyna sobie rozszerzać na nowych klientów. Bardzo fajna sprawa i naprawdę potrafi przynieść fajny efekt.

Co nowego jeszcze jest w kampaniach Performance Max to skupienie się na nowych klientach. Brzmi to dosyć zagadkowo, natomiast możemy kampanii Performance Max wskazać, że „kurczę, wiesz co, brakuje mi nowych klientów, mam obecnych, jestem w nich zadowolony, ale chciałbym mieć nowych”. I tutaj możemy wykorzystać np. naszą listę klientów, żeby wskazać kampanii: „to są moje obecni klienci, za tych nowych jestem w stanie zapłacić nawet trochę więcej” i kampania Performance Max będzie premiować tych nowych wyższą wartością i będzie skupiać się też, żeby znaleźć jednak tych nowych, a nie tych obecnych, albo tych, które już tam jakiś czas od nas kupowali.

To co jest jeszcze ciekawego w kampaniach Performance Max to dzielenie na grupy komponentów. Kiedyś były grupy reklam w kampaniach searchowych i nie tylko, natomiast teraz w kampaniach Performance Max mamy grupy komponentów i bardzo fajnie wychodzi dzielenie tych kampanii na określone takie grupy różnych usług albo produktów. Jak sprzedajemy buty, to wszystko może być w grupie np. buty do biegania, buty do koszykówki, buty sportowe, sneakersy itd. Możemy sobie po prostu podzielić nasz asortyment na grupy komponentów, żeby jakość tej kampanii Performance Max poszła w górę i też użytkownicy łatwiej mogli znaleźć to czego szukają. Kampania Performance Max będzie miała większą łatwość w znalezieniu tego co szuka użytkownik określając to na podstawie właśnie grupy komponentów.

Co mamy jeszcze w kampaniach Performance Max ciekawego? Te kampanie robią jedną złą rzecz, która mi się bardzo nie podoba, a mianowicie same generują zasoby wideo i nie wyglądają dobrze. To jest taki pokaz slajdów z disco muzyką w tle, z takimi dziwnymi napisami, zlepkiem obrazów. To nie wygląda ogólnie dobrze. Żeby się przed tym obronić, macie dwa rozwiązania. Albo mamy własne wideo i po prostu wrzucamy do takiej kampanii, dzięki czemu uda nam się przed tym ustrzec, natomiast możemy też skontaktować się z supportem Google’owym i poprosić na przykład: „Wiecie co ja zrobię to wideo za 3 miesiące,  nie chciałbym tego wideo na razie wykorzystywać, nie chcę żeby moje kampania wyświetlała się akurat w trybie wideo na kampanii Performance Max, więc poproszę na razie o wstrzymanie.”. I to może zadziałać mogą Wam te zasoby wideo po prostu na jakiś czas odpuścić.

Mam nadzieję że takie tipy Wam się przydadzą w kampaniach Performance Max i że było to dla Was ciekawe. Dzięki!

Na koniec, jeżeli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy albo zaciekawił Cię temat Google Adsowy, no to zapraszam na moją stronę albo kanał YouTube, szczegóły znajdziesz w opisie odcinka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

PRODUCENT PODCASTU

Chcesz wykorzystać podcast w działaniach marketingowych?

Zajmujemy się całym procesem od koncepcji po publikację.